Er kærligheden virkelig nok til at forhindre smerterne hos os begge ?

brevkassespørgsmål

Er kærligheden virkelig nok til at forhindre smerterne hos os begge ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Godaften. Jeg vil gerne spørg om noget. Mig og min kæreste ønsker begge sex... Men jeg er ret bange for det. Fordi min kæreste har været udsat for voldtægt 3 gange. Og jeg er bange for at jeg gør skade på hende. Og hun er også lidt nevøs for det da jeg er blevet skåret i mit underliv af en kniv. ( En længer historie ) Og jeg har stadig desvære en del af der nede. Så vi vil høre om der er et råd vi kan få. Til enten at dæmpe vores lyster eller til at kunne holde smerterne ud. Vi håber at høre fra jer snart. Kærlig Hilsen Timm og Ane-Sofie.

Svar:

Goddag Timm og Ane-Sofie.

Det lyder til at I begge har nogle stærke oplevelser med jer som I gerne vil arbejde med, og derfor synes jeg det er rigtig godt I skriver herind og spørger, så I kan få et råd med på vejen. Jeg kan se at I begge har skrevet dette spørgsmål, så svaret er henvendt til jer begge, altså som et par.

Som jeg læser jeres spørgsmål, så forsøger I virkelig at tage hensyn til hinanden og til de oplevelser som I hver især har i jer, og det er den vej jeg tænker er den rigtige for jer; nemlig at I holder sammen, tager hensyn til hinanden, tænker på hinanden, søger efter svar sammen og finder svaret sammen.

I spørger til råds om enten at dæmpe lysten eller holde smerten ud, og min første tanke var om der ikke findes en helt tredje mulighed?

Jeres spørgsmål handler nemlig om et sexliv imellem 2 mennesker med nogle stærke oplevelser i bagagen, så måske er den tredje mulighed:  Bliv ved med at tro på at I kan have et dejligt sexliv sammen, men husk ikke at lægge pres på jer selv eller hinanden.
For det kan godt lade sig gøre, at I kan have et dejligt sexliv sammen, også selvom I har følelser eller ar med jer i forholdet. Og så længe I begge er indstillet på at ville have sex sammen, så er det med at give jer selv tid og ro til at nyde hinanden.

Et helt konkret råd! Sex handler netop om nydelse og at have det godt sammen, så tal sammen om sex, og vær ikke bange for at spørge hinanden om hvad I kan lide det og hvad I ikke kan lide. Den bedste metode til at skabe tryghed hos et elskende par ligger faktisk imellem at have lyst til sex og at dyrke sex. Et godt ord for det, er forspil.

Her har I mulighed for at lege med hinanden, mærke hinanden, og røre hinanden uden at gå den direkte vej til selve samlejet. Her har I også mulighed at spørge om I begge stadig har det godt eller om I måske skulle sætte tempoet lidt ned. Det er alt afhængig af jeres behov. Men I har et behov for sex, og det er helt normalt for et kæreste-par, også selvom der er følelser og ar med i spillet.

Men ar og følelser kan gøre ondt indeni, så hvis I har et behov for at få snakket om jeres følelser omkring jeres oplevelser, er I meget velkomne til at henvende jer I chatten her i Cyberhus. Det kunne også være en mulighed at opsøge en psykolog, men det skal I mærke efter om hvad jeres behov er.

Jeg håber at I kunne bruge mit råd.

Mvh

Casper