Er jeg vild med mig selv????????????
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej. Jeg er en dreng på 16 år, som har et lille problem. Jeg er ellers hetro, men jeg har på det seneste taget mig selv i at kigge på billeder af mig selv, og være helt væk i dem. Jeg er helt optaget af dem. Er dette normalt, eller skal jeg søge hjælp?? Jeg er også begyndt at træne meget, og tænke langt mindre på piger, og mere på min egen krop, uden tanken om, at pigerne finder det attraktivt. Anonym.

Svar:
Hej med dig.
Jeg har lyst til at fortælle dig, at der for mange piger og drenge i deres pubertet, kommer en periode, hvor de er meget optaget af sig selv. Det er helt naturligt. Der sker en meget stor forandring med din krop indtil du bliver ca. 20. En af måderne du kan følge med, er ved at kigge på dig selv, både på billeder og på din krop. Din krop ændre sig fra at være dreng til at blive en voksen mand. (kønsbehåring, kropsbehåring, stemmen bliver dybere, skægvækst, musklerne vokser mm).
Så nej, du behøver ikke at søge hjælp.. det er helt normalt.:)
Efterårshilsner Mette.