er jeg tiltrukket af ham
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
jeg har en god ven,som jeg tit fantasere om når jeg ornanere,jeg er tit på besøg hos ham og når vi lægger os til at sove kan jeg godt finde på at røre lidt ved ham imens han sover,og her kommer så mit spørgsmål. jeg ved ikke rigtigt om jeg skal sige det til ham og jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at sige noget til nogen andre hvad skal jeg gør.

Svar:
Hej dreng 15 år
Tak for dit spørgsmål, det kan være rigtig svært at finde sin egen seksualitet i din alder. Der sker rigtig meget med din krop og med din psyke i puberteten. Følelserne kan forvirre og det kan til tider føles mere uoverskueligt end rart.
Det er meget stort at sige til en kammerart at du fantasere om ham når du onanere, det er der intet galt i, men du skal vide med dig selv om det virkelig er noget du ønsker at fortælle videre, eller om det er en fantasi du ønsker at have for dig selv. Man kan sagtens ligge inde med en masse fantasier som ikke betyder at være andet end fantasier, feks. at du tænder på din kammerat når du onanere, betyde ikke at handle om at du ønsker at være sammen med ham seksuelt i virkeligheden.
Det kan være en facination af din kammerat som person, en tiltrækning eller noget helt andet. Inden du spørger og fortæller din kammerat om dine tanker, så synes jeg det er vigtigt, at du finder ud af med dig selv, hvad det er du gerne vil fortælle ham og om du har tillid til, at det ikke er noget han fortæller til andre, som du ikke ønsker skal vide det.
Der er intet forkert i at tænde på sin kammerat, men jeg synes ikke du skal røre ved din kammerat når han sover når han ikke ved noget, han kan vågne op og blive lidt chokeret hvis han ikke har de samme fantasier som dig.
Kærlig Hilsen
Sascha