Er jeg til piger? altså biseksuel

brevkassespørgsmål

Er jeg til piger? altså biseksuel

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Hej Brevkasse. Nu sidder jeg her fortvivlet og skriver til jer. Jeg har i to år gået og haft følelser for piger. Ofte snaver jeg med nogen. Går i klasse med en som er lesbisk og efter jeg har lært hende og kende, har det og skulle snave med en pge ikke rørt mig. Tværtimod. Sys det føles så normalt / rigtigt når jeg gør det. Har lige afsluttet et forhold efter 9 måneder med en fyr. Og nu føler jeg igen den der trang til at finde en pige. er det normalt man skal igennem en fase hvorman har det sådan. Jeg vil jo gerne have mand og børn en dag, men lige nu vil jeg bare prøve det andet af. Håber I kan give mig nogle gode råd.

Svar:

Hej fortvivlede.

Det er dejligt du skriver til os i brevkassen. Det er helt normalt at udforske sin seksualitet i forhold til begge køn og slet ikke ensbetydende med at man er biseksuel. Man udvikler sin seksualitet ved at prøve en masse ting af. Derved lærer man hvad man godt kan lide, mindre godt kan lidt og slet ikke kan lide. Når man fascineres af et menneske, er det underordnet om det er en mand eller kvinde. Følelser kender ikke forskel på køn.

Så mit råd til dig er, at blive ved med at være så dejligt åben, nysgerrig og udforskende i din seksualitet. Jeg tror det styrker dit valg af kæreste når du er klar til at være i et fast forhold. Ligegyldigt om du vælger en pige eller en dreng til kæreste, er der mulighed for at få børn. Så nyd at du kender en lesbisk pige og også har lyst til at være sammen med drenge. Jeg tror du vil vide når du møder den rigtige.

Jeg håber du kan bruge mit råd.

Sommerhilsen Mette