Er jeg lesbisk?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
heej. tag ikke fejl af min retsstavning og alder. jeg er god til skolen og klarer mig som den klart bedste pige i min klasse. jeg er også meget populær og har god stil. så jeg er rimelig heldig. det er bare det, at mine veninder siger at jeg skal onanere, jeg ved godt hvad det er og gør det også nogle gange. og troede bare det var nok, men så skulle jeg over til en veninde og sove med 2 andre inder (veninder) og vi hyggede os om eftermiddagen, men pludselig spurgte min bedste veninde om hun måtte røre ved mig. jeg blev lidt forskrækket, men ville ikke være kikset så jeg sagde "ja".... (Har forkortet spørgsmålet her, venligst Sascha).... imens de mange første gange skete hvor vi gjorde det havde jeg følelser for en dreng og jeg kunne godt li ham så jeg tog med ham hjem, alene hjemme. det endte med at vi begge lå kun i undertøj og han gnubbede min fisse og jeg spillede hans diller jeg kunne li det og vil nu bare gerne vide, for jeg er seriøst usikker, er jeg lesbisk??

Svar:
Hej pige 12 år
Det er rigtig godt du skriver herind og du skriver at du er i tvivl om du er lesbisk, efter du har prøvet at være sammen med nogle veninder.
Du er meget ung endnu, og det er derfor svært at sige om du er lesbisk. Du
er først lige begyndt at eksperimentere seksuelt og du skriver at du både kan
lide at være sammen med både piger og drenge.
Det tyder derfor ikke på at du er lesbisk, men du kan være biseksuel. At være biseksuel vil sige, at man både kan lide piger og drenge og tænder på begge køn.
Det kan også være, at du bare er i en eksperimenterende fase, hvor du prøver noget
forskelligt af. Som sagt er du ung endnu, og det kan ændre sig om du har lyst til piger eller drenge.
I forhold til din alder, er du meget seksuel eksperimenterende. Det er
tidligt, at have prøvet så mange forskellig ting. Husk at du ikke har
travlt, og vær forsigtig med ikke at gøre noget du ikke er klar til.
Vi har i Danmark en seksuel lavalder, der hedder 15 år. Det betyder, at det
er ulovligt at have samleje med personer under 15 år. Grunden til man har
fastsat denne alder er, at kroppen ikke er klar til seksuelle erfaringer
når man er yngre.
Venligst
Sascha