er jeg Gravid hjææææælp ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej :) jeg er rigtig rigtig bange for at være gravid. jeg har været sammen med en, hvor vi bare lå og hyggede, han gav sig selv handjob og mig finger mange gange med samme hånd, jeg tror ikke han kom på noget tidspunkt. men kan jeg være blevet gravid af det. jeg er meget bange

Svar:
Hej
Det er super godt at du skriver herind og spørger.
Hvis det sker at du får lidt sæd op i dig, så er der en lille bitte mikroskopisk chance for at du kan blive gravid af det. Men nu er det jo sådan, at hvis man vil forsøge at opnå en graviditet skal der et samleje til, hvor fyren sprøjter sin sæd helt op i kvinden.
Nu skriver du at I lå og hyggede, hvorefter han gav sig selv et handjob og at du fik fingeren bagefter, så chancen for at du bliver gravid er virkelig minimal.
Jeg synes det er rigtig godt at du tænker og bekymre dig over en graviditet, for det er jo noget man gerne vil være helt klar til og forberedt på.
Mvh
Casper