Er jeg gravid?!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hejsa.:-) jeg er en pige på 13 år. Jeg har en kæreste på snart 15. Vi var sammen en mandag og jeg havde givet ham et handjob.. Jeg gik ud og vaskede hænder fordi mig og min mor skulle køre ham hjem såå.. Da jeg kom hjem igen efter 10 min ca. Tænkte jeg ikk over at jeg sad med min finger i min skede. Jeg blev virkelig nervøs om jeg var gravid. Her på det sidste har jeg haft en underlig fornemmelse i maven. Og det er ikke fordi jeg er sulten eller fordi jeg ska skide eller sådan noget. Min kæreste siger han vil gå hen til hans læge og snakke med ham.. HÅBER VIRKELIG I KAN HJÆLPE MIG! Jeg er sååååå nervøs!

Svar:
Hej pige, 13 år,
Jeg er nødt til at sige det: Hvis du er i tvivl, tag en test. Graviditeter forsvinder ikke af sig selv uden konsekvenser. En graviditetstest kan købes på apoteketet eller i de fleste større supermarkeder, eller du kan få din læge til at lave en. De kan laves første dag efter du skulle have haft din menstruation
Når det så er sagt, så tror jeg ikke du er gravid. Det forekommer mig meget urealistisk at du skulle være blevet gravid af at putte en finger i skeden, efter du har vasket dem efter kontakt med ham. Så jeg tror sagtens I kan tage det roligt. Men som sagt, er du i tvivl, tag en test.
Jeg håber det hjalp, du er altid velkommen til at skrive igen.
Med Venlig Hilsen,
Sune