Er jeg gravid?

brevkassespørgsmål

Er jeg gravid?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej, jeg har et spørgsmål som jeg er meget usikker på. Her for nogle uger siden var jeg sammen med min kæreste. vi havde ikke sex, men jeg gav ham et håndjob hvor han kom mig på skeden, ret tæt ved skedeindgangen. Kan jeg være blevet gravid af det?

Tak på forhånd :)

Svar:

Hej.

Det er godt, du skriver ind med dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå, du bliver i tvivl, og det ikke rart at være i tvivl om sådan nogle ting.

Jeg kan berolige dig med, at du højest sandsynligt ikke er gravid. Sæden skal op i skeden, før du kan blive gravid. Ud fra det du skriver, lyder det ikke til, at der er kommet sæd op i din skede.

Hvis det er noget, du tænker meget på, kan du spørge din læge til råds. Lægen kan vudere, om der er brug for at tage en graviditetstest. Du kan også købe en hjemmegraviditetstest på Apoteket eller i et supermarked og selv tage den, hvis det er mere trygt for dig.

Hvis I i fremtiden vil være 100 % sikre på, at du ikke bliver gravid, kan din kæreste tage et kondom på, inden du giver ham et håndjob. Det sikrer både mod graviditet og sexsygdomme.

Håber, mit svar hjalp på din usikkerhed.

Venlig hilsen Lise