Er jeg den eneste?

brevkassespørgsmål

Er jeg den eneste?

brevkassespørgsmål af
Pige
15 år
Oprettet 7 år 2 måneder siden

Jeg er en pige og ornanere en gang imellem. Det er super rart.. men stopper altid lige inden jeg får en orgasme.. alle jeg spørger og har læst mig til, syntes at det at få en orgasme er det dejligste i verden.. men jeg kan slet ikke klare den der snorende fornemmelse og at man går i kramper og ens ben ryster.. det er en ubehagelig fornemmelise syntes jeg... og syntes jeg er den eneste i verden der har det sådan...

Er det normalt at hade den der snorende krampe fornemmelse i underlivet?

Svar:

Hej med dig

Nej, du er helt sikkert ikke den eneste der synes at det kan være føles meget voldsomt at få en orgasme. Og det gælder både for piger og drenge. Nogle beskriver, ligesom du at oplevelsen bliver så voldsom, at det faktisk bliver ubehageligt.

Onani er en fantastisk metode til at lære sin krop og sine lyster bedre at kende. Derfor tænker jeg også at du selvfølgelig "bare" skal fortsætte når nu du oplever at det er dejligt.

Jeg tænker det handler rigtig meget om at lære den her orgasme bedre at kende, så den ikke føles ubehagelig.
Nogle gange kan det føles ekstra ubehageligt, og voldsomt, hvis man er usikker på hvad der sker med kroppen. Husk, at der ikke er noget i orgasmen, som er farligt, eller som kan skade dig på nogen måde. Kramperne og rystelserne i benene forsvinder igen.
Jeg tænker det i høj grad handler om at øve sig på at fokusere. I starten er det helt naturligt at fokusere på det som føles mærkeligt eller ubehageligt. Man ved jo ikke hvad det er der sker. Men ligesom man gennem onani, kan blive bedre og bedre til at finde den bedste vej til nydelse, så kan man også blive bedre og bedre til at fokusere på det "gode" i orgasmen. Man lærer med tiden at rystelserne og kramperne er en naturlig del af orgasmen, som forsvinder igen. Og så kan man faktisk godt få den til at "fylde mindre" under selve orgasmen.

Som sagt er det her noget som både piger og drenge oplever, og det er noget som mange også har spurgt om i brevkassen, gennem tiden.
I bund og grund så handler det om øvelse, og om at lære sin krop bedre og bedre at kende. Det tager tid, men jeg er sikker på det nok skal lykkes.

Bedste hilsner Niels-Christian