Er jeg billig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej piger. Jeg er en pige på 14 år, der slog op med min kæreste for 4 dage siden, fordi jeg ikke havde følelserne mere. Jeg var dog lige kommet hjem fra sprogrejse, som jeg har været på i 2 uger. Så nu er det altså snart 3 uger siden jeg fik sex, snøft. Nå, men jeg har det problem at jeg er meeeeeeega liderlig døgnet rundt, og skal virkelig bare have noget pik. Jeg har en lille flirt med den her fyr, som jeg har kendt i nogen måneder, og vi har så talt en lille smule om sex. Altså, kun sex. intet andet. Jeg tænker så nu, ville det være billigt, når jeg lige har droppet min kæreste? På forhånd tak, og håber i har en god ferie.

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål her til brevkassen.
Det lyder til at du tænker meget på sex og det er bare rigtig fint.
Du spørger om du ville være billig, hvis du havde sex med ham, når nu du lige har slået op med din kæreste. Jeg kan ikke svare dig på om du ville være billig, for idéen om at nogen er ”billig” handler mest om, om man synes noget er rigtigt eller forkert.. Så faktisk handler det mest om at du skal mærke efter hvad du synes der er rigtig og forkert for dig. Det er kun dig der kan mærke og bestemme hvornår det føles rigtig for dig at være sammen med en ny efter din ekskæreste, og hverken mig eller andre kan fortælle dig om det ville være forkert i din situation.
Når det er sagt, så har jeg to ting jeg gerne vil skrive til dig:
1. Du er kun 14, og derfor jeg nødt til at sige, at du faktisk først må have sex ifølge loven når du er fyldt 15. Den lov findes fordi at man ikke altid er klar til de følelser sex bringer med sig, og fordi kroppen ikke altid er klar før man er blevet 15. Jeg synes i stedet du skal bruge tiden til du bliver 15 på at lære din krop rigtig godt at kende ved at onanere – på den måde kan du både få tilfredsstillet din sexlyst og du kan blive helt klar til at have sex med en fyr igen.
2. Du skriver at det kun ville handle om sex med den fyr du tænker på lige nu – men du skal vide at det kan være rigtig svært kun at have et seksuelt forhold til en person, uden at der opstår følelser. Ofte begynder den ene part at have nogle følelser eller forventninger, som den anden ikke kan leve op til, og så er der en der bliver såret.. Det er blandt andet sådanne nogle følelser som kan være svære at håndtere, når man er meget ung, og derfor jeg tænker, det er bedst du venter til du er blevet 15..
Jeg håber du kan bruge mit svar – og at du vil tænke lidt over de ting jeg har skrevet
De bedste hilsner fra Heidi