Er jeg bøsse?
brevkassespørgsmål af
Bodil
13 år
Jeg havde for nyligt sex med 5 af mine bedste venner og vi stak den op i numsen og sådan men jeg er ikke bøsse da jeg kun fik den lidt op i numsen jeg gav den mest kan jeg stadig godt være til piger eller er jeg bøsse så?

Svar:
Hej med dig
Det betyder ikke nødvendigvis at du er homoseksuel. Det kan måske betyde at du er biseksuel (til begge køn), eller at du måske bare vile udforske din seksualitet. Hvis du stadig tænker at du er mest til piger, så er du nok det, men uanset hvad, så er der ikke noget galt med at være det ene eller det andet.
Når det så er sagt, så synes jeg at det lyder som en ret vild oplevelse at have som 13 årig. De fleste unge dyrker sex for første gang når de er 16 år, og selvom det er normalt at eksperimentere med sin seksualitet, så er det meget sjældent at man vælger at gøre det ved at dyrke sex med 5 af sine venner. Nu skriver du ikke noget om hvem der fik ideen, om alle var med på det eller hvad der er sket bagefter mellem jer som venner, men når man dyrker sex med sine venner, så kan venskabet godt komme til at blive lidt akavet og anderledes bagefter. Det skal man lige have med i tankerne. Derudover kan analsex være en meget voldsom oplevelse for mange (selv når man er ældre), fordi det kan gøre ondt og måske fandt man ud af at man ikke havde lyst alligevel, men havde svært ved at sige nej. Når der så er 5 unge fyre involveret, så er det sandsynligt at der er mindst 1 af jer som måske har følt at der var en grænse der blev overtrådt.
Jeg vil anbefale dig at overveje om det er den slags forhold du vil have til dine venner - og om sex skal være på den måde for dig. Måske skal du i stedet prøve dig frem med knap så vilde seksuelle eksperimenter, og husk nu også at du ikke har travlt. Du er kun 13 år.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig Hilsen
Signe