Er en fræk chat forkert?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus.
Jeg er en kristen dreng på 16 år som onanaere dagligt. Jeg gider dog ikke se porno, da jeg syntes det er forkert og går mod min tro. Når jeg onanere går jeg spm real på omegle og finder en pige jeg kan skrive frækt med. Nogle gange er det bare en one-time ting, men andre gange kan det godt ende jd med at vi fortsætter med at skrive sammen. Det gør vi f.eks på kik eller snapchat også ender vi nogen gange med at sende nøgenbilleder til hinanden. Som reel tænker jeg ikke over det, men her for tiden har det fyldt ret meget i mig. Er det forkert at men skriver frækt med hinanden og sender nøgenbilleder. jeg viser aldrig mit andigt, men jeg ved ikke om det stadig er forkert. Er dt forkert at man har en fræk chat sammen?
please hjælp mig.
Hilsen Magnus 16 år

Svar:
Hej Magnus
Det helt korte svar må være...Nej, det er ikke forkert. Hvis dem du møder online også gerne vil chatte frækt med dig er der ikke noget som helst ulovligt ved det du gør.
Om det er moralsk forkert at chatte frækt, afhænger selvfølgelig af hvem du spørger. Jeg tror de fleste vil være enige om at så længe at begge parter i en fræk chat er enige og begge gerne vil...så er det helt i orden.
Men du vil helt sikkert også kunne finde mennesker der vil synes at det er forkert, så jeg kan ikke give dig et endeligt svar på om det er rigtigt eller forkert.
Jeg synes det er vigtigt at du selvfølgelig passer på dig selv, ligesom jeg kan høre at du gør.
Det giver rigtig god mening aldrig at vise så meget af dig selv at man kan genkende dig. På samme måde er det selvfølglig også vigtigt at du ikke fortæller noget om dig selv som man kan bruge til at identificere dig.
Og på samme måde har du selvfølgelig også ansvar for at passe på dem du chatter med. At sikre at de billeder de sender til dig i fortrolighed aldrig bliver vist til andre eller brugt til andet.
Så altså...jeg kan fortælle dig at det ikke er ulovligt at chatte frækt, og jeg vil også mene at de fleste nok vil sige at det er helt i orden når man bare er enige og passer på hinanden.
Bedste hilsner
Niels-Christian