Er det ulovligt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
er det ulovligt at have sex før man er 15? altså kan man få en bøde eller noget, vil gerne vide. For mig min kæreste vil gerne, og vi syntes vi er klar. men vil ikke gøre hvis man kan få en bøde... - Drengen

Svar:
Kære drengen
som du selv skriver er det ikke lovligt at have sex, hvis man er under 15 år, men man får ikke en bøde og normalt vil man ikke straffe en fyr på eks. 14 år som går iseng med sin kæreste på 14 år. loven er lavet for at beskytte børn mod overgreb og fordi børn skal være både fysisk og psykisk klar til det. Der er nemlig mange følelser forbundet med det at have sex og det kan være en fordel hvis man er lidt ældre.
Jeg vil istedet anbefale dig at nusse og kærtegne din kæreste samt kan i udforske hinandens kroppe. Sex skal du nok nå, men du skal lige vente et par år endnu.
Mange Hilsener
Sascha