er det for tidligt at have sex som 13 årig
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. jeg er 13 snart 14 og har en kæreste vi har været kærester i cirka 1 år og vil vildt gerne have sex med hende, men ved ikke om det er for tidligt

Svar:
Hej med dig
Det er helt normalt i din alder, at have lyst til sex, fordi du nu er blevet teenager. Det vil sige der bl.a. er begyndt at fare hormoner rundt i din krop, så som et hormon der hedder testosteron og det hormon kan gøre en, rigtig liderlig.
Så det er et rigtig godt spørgsmål du stiller og mit svar er, selvom du har lyst, er 13 snart 14 år en meget ung alder. Der er nemlig lavet en lov der siger man ikke må have sex, når man er under 15 år. Jeg kan godt forstå, hvis du syntes den lov virker uretfærdigt, nu når du har lyst til sex nu. Men loven er lavet fordi, at unge tit ikke føler sig helt klar til sex, før de er omkring den alder.
Så hvis du kan vente lidt længere, tror jeg at det vil være bedst for jer. Mange drenge i din alder, som virkelig har lyst til sex, finder det rigtig godt, at tilfredsstille sig med onani, så måske du kan få ventetiden til og gå med det i stedet.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw