Er det for tidligt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej brevkassn, er en dreng på 14 år og har en vidunderlig kæreste på samme alder. Vi har virkelig lyst til hindanden, og hun har sagt at jeg må gå så hurtig frem som jeg vil. Har aldirg prøvet at have sex men kunne virkelig tænke mig at prøve det. Er det for tidligt?

Svar:
Kære dreng 14 år
Dejligt at høre at du har en vidunderlig kæreste.
Det er forståeligt at du gerne vil prøve sex, især når du har en pige som du er rigtig glad for. Det er kun jer der ved hvornår i er klar til at have sex.
Din kæreste siger, at du bare kan gå så hurtigt frem som du vil, men i er to om at være sammen og i skal begge være klar. Det er vigtigt at i ikke føler at jeres grænser bliver overskredet. Derfor er det vigtigt at du ikke kører dit eget tempo, men at i bliver ved med at snakke om det sammen.
Den seksuelle lavalder i Danmark er 15 år, da kroppen skal være klar til både fysisk og psykisk.
Udforsk istedet hinandens kroppe, man kan lave rigtig meget sjovt i sengen, uden at det er samleje.
Venlig Hilsen
Sascha