Er det onani?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Er det onani hvis man bare rører sig selv, der hvor der er behåring( ikke på clitoris) men ligesom "ovenpå"? Det gør jeg sommetider og det føles også ret dejligt. Er det ok at gøre det?

Svar:
Hej med dig
Onani er en fælles betegnelse for at tilfredsstille sig selv seksuelt. Altså berøre sig selv på en måde der føles dejligt rent seksuelt.
Der findes ikke en bestemt måde at onanere på, og det er meget forskelligt fra person til person. Så det helt korte svar er: Hvis du synes det føles seksuelt dejligt, når du rører lige over klitoris...ja, så er det bare din måde at onanere på. Og JA...det er selvfølgelig helt i orden. Onani er både helt almindeligt og sundt. Det hjælper dig til at lære din krop, din lyst og din seksualitet bedre at kende.
Mange hilsner
Niels-Christian