er det normalt at skulle tisse når jeg onanere?

brevkassespørgsmål

er det normalt at skulle tisse når jeg onanere?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej Jeg er en dreng på 13 snart 14, som onanerre jævnligt. Men jeg kan ikke få udløsning. Men når jeg onanerer og det begynder af blive dejligt stopper det pludseligt og jeg skal tisse. Ikke meget bare en lille skvat. Jeg har surfet meget rundt på nettet og på jeres hjemmesiden, men jeg har ikke kunne finde andre med samme problem. Når jeg så tisser føles det så også lidt rarere end normalt, og min penis bliver ofte lidt slap bag efter??? Er det normalt??? Og hvad skal jeg gøre ved det??? Håber meget på et hurtigt svar, og på forhånd tak. Ps. hvornår tror I, jeg vil få min første udløsning ca.??? Drengen, 13 år

Svar:

Hej

Det er et spørgsmål som vi flere gange har svaret på, så hvis du kigger efter i vores brevkasse vil du kunne finde svaret, men her får du et alligevel.

At onanere er en dejlig ting, og det du opleverlyder helt normalt. Du har en alder på blot 13 år, så du vil i de næste par år opleve at der sker mange ændringer i din krop. Du skriver, at du ikke kan få udløsning endnu, men det vil  komme ud når dine testikler er udviklet nok, det vil sige at de begynder at producere sæd. Din krop ændrer sig fra at være en dreng til at blive en mand.

Jeg er faktisk lidt i tvivl om du rent faktisk tisser eller om det er præ-sperm der kommer ud, men du får lige begge muligheder.

1. Hvis det er fordi tisser rigtigt, så er det måske fordi din blære har været fyldt godt op og så kan man godt få lyst til at tisse når man onanere. Et godt råd kunne være at du tisser godt af inden du begynder at onanere.

2. Hvis det ikke er tis, så er det præ-sperm. Det vil sige en væske i din penis som er med til at rengøre urinrøret og holde den fugtig. Det er helt naturligt.

Og det gør bestemt ikke noget at tisse efter at man har onaneret, for det er med til at rense og rengøre urinrøret bagefter.

Så giv dig selv tid og hav tålmodighed. En dag vil der komme sæd ud efter at du har onaneret.

Mvh

Casper