Er det normalt at man spænder i kroppen når man onanerer?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, Er det normalt at man spænder i kroppen når man onanerer. Jeg har prøvet at gøre det uden, men kan ikke få udløsnings. Hilsen Dreng 14 år

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå, du kan blive i tvivl om det er normalt at spænde i kroppen, når du onanerer. Det kan selvfølgelig være lidt generende, fordi du kan blive udmattet, det kan føles hårdt for kroppen, også kan det virke som om, at det ikke er normalt - men det er helt normalt. Både piger og drenge kan mærke det forskelligt. Du spænder automatisk i dine muskler, når du onanerer.  Det kan være din krop reagerer mere tændt på sex og udløsning, når du spænder, og derfor virker det bedst for dig sådan.
Du kan roligt prøve dig frem, slappe af, måske holde pause fra at onanere et par dage også se om det ændrer noget. Så længe det ikke er irriterende eller ubehageligt for dig at spænde i kroppen, når du onanerer, så er det bare fint.
Mange hilsner Bibi