er det normalt
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 år. Jeg ornanerer hver dag siden jeg var 7 år men er det normalt at der kommer sperm ud i 7 års alderen ?????

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig godt du stiller det spørgsmål, nu når du er i tvivl om hvor normalt det er.
Faktisk er det først normalt, at der kan komme sæd ud et sted imellem man er 11 og 14 år gammelt. For man danner først sæd, når hormonerne begynder, at fare rundt i ens krop, hvilket sker når man er teenager. Derfor lyder det underligt, at du har kunnet komme sperm siden du var 7, det kan jo være du har været meget tidlig udviklet, men jeg vil råde dig, at gå til lægen og få det tjekket. Fordi det kan jo være der er noget alvorligt galt, som lægen så kan hjælpe dig med ved, at give dig noget medicin.
Jeg kan godt forstå du kan føle det er flovt, at gå til lægen med og forklare du har kunnet komme sperm siden du var 7. Men lægen ved, at snart alle onanere og han får tit sådan noget og vide, af hans patienter. Så du kan roligt spørge ham, om der kan være noget galt, siden du har kunnet sperme siden du var 7.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw