Er det normalt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Jeg får det sådan , mest i perioder, at jeg får rigtig meget sexuel lyst. Jeg tænker så på sex det meste af dagen og når jeg ser en fyr, kan jeg godt tænke på ham nøgen. Jeg onanerer nogle dage to gange om dagen og føler næsten ikke det er nok. Sommetider så fylder det slet ikke så meget og min krop er for "træt" eller bare ikke interesseret i at blive rørt ved.
Jeg har lært hjemmefra at kvinder helst ikke må have for meget lyst til sex og at onani er forkert. Derfor så spænder jeg også meget når jeg har sex med mig selv, måske fordi jeg ikke vil tillade mig selv at nyde det 100%. Ved det ikke. Men jeg er opmærksom på, at jeg spænder meget.
Jeg har det dårligt med min onani og at jeg har dage, hvor jeg tænker så meget på sex.
Jeg studerer, opfører mig venligt og imødekommende overfor folk og er ikke et dårligt menneske.
Hvordan får jeg det bedre med min appetit på sex som nogle dage er vildt stor?

Svar:
Kære dig
Det er helt normalt at du nogle dage har meget lyst til sex og at du andre dage ikke har lyst til sex.
Kvinders lyst hænger også sammen med vores hormonellebalance og månedlige cyklus. De fleste kvinder vil derfor også opleve at de har mest sexlyst midt i deres cyklus (altså lige omkring ægløsning), hvorimod man har mindre lyst lige op til og under menstruationen. Det er helt normalt. Du kan læse mere om den kvindelige cyklus og hvordan den påvirker dig her.
Mit bedste bud på hvordan du kan acceptere at din sexlyst sommetider er stor, er at du tænker på at det er helt normalt. Det er helt normalt at fantasere om sex, at onanere (i nogle perioder endda meget) og at dyrke sex. Det er også sundt, og er også et tegn på at "dit biologiske" ur stadig fungerer som det skal. Jeg kan godt forstå at det måske kan være svært at skulle tænke på en helt ny måde end du har været vant til derhjemme, men sex er ikke farligt. Det er en naturlig del af livet og som du nok er enig i, så er det jo dejligt at få en orgasme. At nyde sex eller at have lyst til sex gør dig ikke til et dårligt menneske. Det gør dig til et helt menneske :)
sexlinien.dk kan du læse mere om andres oplevelser med sex. De har også en chat hvor du kan snakke personligt med en rådgiver (ligesom her på cyberhus).
Jeg håber du kan bruge mit svar, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen.
Kærlig Hilsen
Signe