Er det normalt?

brevkassespørgsmål

Er det normalt?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej. jeg er en pige på 16, og har et spørgsmål ang. min krop. er først for nylig begyndt rigtigt at undersøge mig selv, med onani og sådan, har ikke følt mig sikker og en masse andre ting har spillet ind! nu har jeg så fundet en fantaaaastisk kæreste! som jeg har været sammen med i nogle måneder og vi har besluttet os for at skulle begyndte at kæle lidt og ja andet også.. når jeg leger med mig selv, bare med mine fingre, så er det som om jeg har en hmm.. "tap" sidende oppe i mig? hvis du forstår? jeg har prøvet at finde billeder af hvordan en skede/underliv bør se ud og sådan men ka ikke helt finde en forklaring. tænker så om det er den der livmoder hals? er det normalt at den kan mærkes når man fx leger med sig selv? er lidt for genert til at gå til min læge og bede om en undersøgelse. så ville lige hører her om det bare er normalt at den måske er større eller mindre hos nogen? Jeg ved at alle pigers' skeder er forskellige med læber osv. så. ja hmm er bare lidt nysgerrig om det noget jeg ska være bekymret over? men som sagt. det føles som en lille tap der sidder "deroppe" ? min kæreste mener også at forklaringen kan være livmoderhalsen hm?

Svar:

Hej

Det gør slet ikke noget at du er genert, for så kan du nemlig skrive hertil og få et svar.

Der er ikke nogen "rigtig" alder at gå igang med at onanere, så jeg synes det er fantastisk at du er kommet igang med at udforske dig selv og din krop.

Hvad angår din tap, så har du absolut intet at være bekymret over. Den tap du snakker om er, præcis som du også selv skriver, en del af din livmoderhals. Det er helt normalt at den kan mærkes oppe i en kvindes skede, og under sex med en fyr med en stor pik vil det faktisk også kunne gøre lidt ondt, men så er det bare med at tage det stille og roligt, og være langsomme og forsigtige, og endda prøve en ny stilling.

Vores kroppe er meget forskellige, så på nogle kvinder kan livmoderhalsen være større og på andre kvinder være mindre, men det er alt sammen helt normalt og naturligt. På kvinder som har født vil livmoderhalsen altid være lidt større.

Jeg har fundet denne artikel på nettet om livmoderhalsen. Den kunne være rigtig god for dig at læse, for så ved du lidt mere om hvad du og din kæreste kan møde undervejs når I har sex.

Jeg håber at du kunne bruge mit svar, så du og din fantastiske kæreste kan lege videre med hinanden.

Mvh

Casper