er det normalt
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej jeg er en pige på 12 år for 10 dage siden havde jeg min menustation men kun i en dag? er det normalt er jeg ved at miste det for jeg har læst at hvis man er overvægtig kan man godt altså jeg vejer 80kg og er 170cm høj er det normalt

Svar:
Hej Pige på 12 år.
Det er dejligt at du skriver her til brevkassen. Jeg kan godt forstå, hvis du føler det er svært at finde ud af, alt det her med menstruation.
Men du skal vide at det er helt normalt og at det ikke har noget med din vægt at gøre. Når piger får deres menstruation, så er det meget normalt at den kan være rigtig ureglmæssig og svær at finde ud af. Det kan den faktisk blive ved med i de første år hvor du har den. Men med tiden skulle den gerne blive mere reglmæssig og det vil blive lettere for dig at finde ud af, fx hvornår den kommer. Men bare rolig du er i hvert fald ikke ved at miste den.
Jeg fandt et andet spørgsmål i brevkassen, som hedder "Menstration". Det minder faktisk meget om dit, så det kan måske være meget rart for dig at læse. Det, der sker for dig, sker nemlig også for mange andre.
Jeg håber du kan bruge mine råd :)
Venlig Hilsen Mie