Er det godt at sperme meget?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Kam man få bumser af at onanere?
Er det godt at sperme meget?
Har ikke haft våde drømme, er det underlig? Jeg startede med at onanere da jeg var 11 var det tideligt? Kan det være grunden til at jeg ikke har haft våde drømme?

Svar:
Hej med dig
Godt du skriver når der er ting du er i tvivl om. Lad os springe direkte ud i det :)
1. Kan man få bumser af at onanere?
Nej, de to ting har absolut intet med hinanden at gøre.
2. Er det godt at sperme meget?
Er lidt i tvivl om hvad det præcist er du spørger om. Godt for hvad?
Mængden af sperm er ikke i sig selv afgørende for om man eksempelvis kan gøre en pige gravid (når du engang bliver voksen) De sædceller der der befrugter kvindens æg er kun en meget lille del af den væske der kommer ud. Så selv om man kun har ganske lidt sperm kan der være masser af sædceller.
Nogen synes det er frækt og dejligt, hvis der kommer meget sperm. Andre synes måske det kan være lidt for meget.
Det korte af det lange er at alle drenge er forskellige, og derfor er det også forskelligt hvor meget man spermer. Det kan også være forskelligt fra gang til gang. Nogle gange kommer der kun en lille smule og andre gange kan der komme rigtig meget. Der er ikke noget der er bedre end det andet.
3. Har ikke haft våde drømme, er det underlig? Jeg startede med at onanere da jeg var 11 var det tideligt? Kan det være grunden til at jeg ikke har haft våde drømme?
Det er meget normalt at begynde at onanere og blive nysgerrig på sex, når man kommer i puberteten. Nogle starter som 11-årige og andre måske først som 13- eller 14-årige.
Der er stor forskel på om man har våde drømme, ligesom der er stor forskel på hvor meget man drømmer i det hele taget.
Nogle mennesker (unge og voksne) oplever jævnlig våde drømme, mens andre aldrig oplever det. Der er ikke noget du kan gøre for at de skal komme. Vi er bare forskellige.
Mange hilsner
Niels-Christian