Er det forkert??!!
brevkassespørgsmål af
Forvirret pige
13 år
Hej
Jeg var forleden sammen med min flirt. vi havde aldrig mødt hinanden men kun skrevet sammen ( vi et begge 13 år). Vi besluttede os for at mødes og sove hjemme hos mig så det gjord vi så. Vi sove i samme seng og samme dyne. Men altså vi begyndte at kysse og snave lidt og vi pillede lidt ved hinanden. jeg gav ham blow og han gav mig hand og sådan noget. Men på et tidspunkt ligger vi i ske og kan ligger med armene rundt om jeg og han taget mig bare på brysterne.
Men det udvikler sig til at han for stiv pik og jeg kan mærke det og han derfor tager sine underbukser af og tager mine truser ned og begynder at give mig den analt. Og det der sker er så at kan kommer oppe i min røv. Kan jeg blive gravid af det? Kan der ske noget ved der er kommer sæd oppe i min røv?
Hilsen den forvirret pige

Svar:
Hej med dig
Tak for dit brev.
Først og fremmest tænker jeg at det er rigtig fint at I er nysgerrige på hinanden og jeres seksualitet. Der er som sådan ikke nogen regler for hvornår man må eksperimentere, selvom at de fleste har deres første gang når de er 16 år. Når det så er sagt, så er det jo selvfølgelig vigtigt at man føler sig tryg ved sin partner og det som man gør sammen. Det er også derfor at de fleste ikke starter ud med analsex, fordi det kan virke mere grænseoverskridende. Men der er ikke noget galt i at man gør det, hvis man er afslappet og tryg ved at man kan sige stop når som helst.
Derudover, så nej. Du kan ikke blive gravid ved at han kommer i dig analt, og der kan ikke ske noget ved at du får sæd i numsen. Men derfor vil jeg stadig anbefale at I bruger kondom når I dyrker sex, uanset om det er analt eller vaginalt (i skeden). Du skal også huske at hvad der kommer ind, også skal ud, så når han kommer i dig uden kondom, så er det en god idé at smutte forbi toilettet bagefter. Men som svar til dit spørgsmål, så kan du kun blive gravid, hvis han trænger op i din skede uden kondom - og det gælder også selvom han ikke er kommet 100%, da fyre kan få noget der hedder præ-sperm som også indeholder aktive sædceller. Så det er altså ikke en løsning at han bare trækker sig ud inden han kommer.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig Hilsen
Signe