Er der noget i vejen?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg er 14 år gammel og onanerer ofte, op til flere gange i træk eller på en dag. Jeg undrer mig over nogle ting: 1: Den første gang jeg onanerer på dagen, kommer der altid masser af sperm ud, når jeg får udløsning. Derefter bliver spermmændgen nedsat og til sidst kommer der næsten ingenting ud. Er det normalt? 2: Jeg onanerer for det meste til porno, og når jeg ser samleje videoer ligger jeg mærke til at mændenes penis' forhud altid trækkes meget langt tilbage, i forhold til hvad jeg gør/kan.. Jeg trækker næsten aldrig forhuden tilbage, og når jeg gør, kan jeg kun få den tilbage til en lille smule under pikhovedet. Er det normalt at man ikke kan gøre det endnu eller er det bare sådan for mig? 3: Jeg har aldrig haft sex, men har tit undret mig over om det måske har noget med pigens spyt at gøre at man kan få forhuden længere tilbage. Jeg har prøvet at gøre den våd, men uden resultat. 4: Når jeg ser porno så når mændene får udløsning er det langt mere overdrevet end hvad jeg selv får, syntes jeg. Overdriver de meget de mænd i videoerne, eller er jeg bare "følelsesløs" eller har det noget at gøre med jo ældre man bliver, og jo større penis man har, jo større "fornøjelse" er der ved udløsning? 5: Jeg bliver 15 til september, og når jeg onanerer er min pik ca. 15 cm. Er det normalt? 6: Når jeg onanerer føler jeg dog at jeg ikke når min "fulde" stræk længde, er der en måde at vide det på? Forhåbentlig tak for svarene :)

Svar:
Hej dreng 14 år.
Jeg vil prøve at svare på dine spørgsmål i rækkefølge.
ad 1) Det er helt naturligt at der kommer mere sæd den første gang du onanerer og herefter mindre og mindre. Sæden dannes i dine testikler og det tager tid for din krop at danne sædcellerne, den væske som cellerne lever af mm.
ad 2) Ud af det du skriver ved jeg ikke helt om du kan have forhudsforsnævring - det er ikke spor farligt. Hvis man har forhudsforsnævring, betyder det at man ikke kan trække forhuden tilbage, altså neg over pikhovedet. Hvis det er tilfældet med dig, vil jeg foreslå dig at tale med skolesygeplejersken (bed om at tale med hende, så hun kan vurdere om der skal gøres noget) eller du kan sige til din mor at du har brug for at tale med lægen omkring noget med din forhud. Det er vigtigt at forhuden kan trækkes tilbage idet der kan samle sig snavs under forhuden og give lugtgener og i allerværste fald betændelse.
Når alt dette er sagt, så kan det være, at du for hver gang du onanerer, forsigtigt kan prøve at trække forhuden længere og længere tilbage. Du skriver, at forhuden er under hovedet så det lyder til at du er godt på vej. Det kan godt stramme lidt og gøre ondt. Gå kun dertil hvor det strammer, det må helst ikke gøre ondt.
ad 3) Det har ikke noget med pigens spyt at gøre, om forhuden kan trækkes helt tilbage. Måske kan din forhud trækkes tilbage når pikken er slap, så kan du prøve at lege med den imens den bliver blodfyldt og vokser. Så spændes forhuden ud og bliver mere og mere elastisk.
ad 4) De mennesker som er med i porno film skal sælge en vare. Man kan vel næsten sige at,  "De sælger en udløsning" og de fleste vil helst se en udløsning med lyd og "store armbevægelser" - som du selv skriver overdriver og giver den max gas. Det har intet med følelser at gøre, det du ser i pornofilmene. Det er totalt følelsesløst. Så jeg kunne tænke mig at det du fornemmer, er deres følelsesløshed. Det har absolut ikke noget med dig at gøre. Jeg tror ikke man kan sammenligne pornoverdnens fornøjelse (de mennesker som arbejder i pornobranchen) ved udløsninger og almindelige menneskers almindelige sexliv. I min verden er det meget adskilt og porno er absolut ikke virkelighed, men meget med til at stimulere de frækkeste fantasier.
ad 5) Mit bedste råd til dig, angående din pik og dens størrelse, er: Vær glad for den nøjagtig som den er, for den kommer til at følge dig hele dit liv. Din pik er nøjagtig som den skal være i længde og tykkelse. Måske vil du opleve af du har den fulde længde når du har forhuden helt tilbage. Når forhuden er helt tilbage, synes jeg, man kan se hvor strunk og stolt en pik er.
Jeg håber du har fået svar på dine spørgsmål, og du er mere end velkommen til at skrive ind igen.
De bedste hilsner Mette.