Er den normal størrelse??
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en 14 årig teenager som vil stille et spørgsmål. Min pik er 8-9 cm slap og 12-13 stiv. 3-4cm tyk og jeg vil bare lige hører om det er normalt?? har ikke fået hår under armene og heller ikke så meget mellem benene...

Svar:
Hej Anonym
Din pik er fuldstændig normal og lige som den skal være. En gennemsnitlig pik er mellem 12-18 centimeter. Den er hos de fleste først færdig udvokset når man er omkring 20 år, så du kan være helt rolig...der kan nå at ske meget endnu.
Når man taler om gennemsnitslængde måler man altid den stive pik. At måle i slap tilstand giver ikke rigtig nogen mening da det kan svinge helt vildt hvor meget de vokser.
Nogen drenge/mænd har en meget lang slap pik, der så til gengæld næsten ikke vokser når den bliver stiv. Andre har kun en slap pik på 2-3 cm, som til gengæld vokser helt vildt og bliver lige så stor som ham med den lange slappe pik.
Men som sagt kan du være helt rolig...din er præcis som den skal være.
Mange hilsner
Niels-Christian