Er den for lille, eller er den normal?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg er en dreng på 14 år.. Jeg har læst en masse af de har ''indlæg'' og mange af drenge på min alder har en pik på 12 i stiv, eller sådan noget.. Min er 8-9 slap og meget tæt på de 16, er den alt for stor, eller er den det i kalder ''normal''? Jeg er omkring 1.80 høj, så det kan måske have noget med det at gøre?? :-)

Svar:
Halløj Anonym
Først og fremmest synes jeg det er vigtigt at understrege at det slet ikke giver mening at måle en slap pik, simpelthen fordi der kan være så stor forskel på hvor meget en pik vokser når den bliver stiv. Så hvis du måler er det kun den stive pik der giver mening at måle. :)
Og når du så måler din til at være 16 cm, kan jeg sige til dig at den hverken er for meget eller for lidt, men lige præcis den pik du er blevet udstyret med og den pik der passer perfekt til dig.
Du har ret i at andre, der har skrevet herinde, på 14 år måske har en lidt mindre pik, men det kan være at din allerede er vokset meget og senere ikke vil vokse ret meget mere. I hvert fald kan du være helt tryg ved at den er lige som den skal være.
Mange hilsner Mie