Er den for lille?

brevkassespørgsmål

Er den for lille?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej, jeg er en dreng på 15 år, som har et problem.

Min penis er alt for lille, synes jeg selv. For eksempel når vi står i badet efter idræt, kan jeg se, at alle mine venner har en kæmpe penis i forhold til mig, så jeg går ikke i bad efter idrætstimen.

Har målt min penis til kun at være 3,5 cm i slap tilstand, og omkring 5 cm i stiv tilstand.

Jeg er omskåret (jeg er jøde) og så tænkte jeg lidt om det kunne have noget med det at gøre?

Jeg er ret tyk. Er 1,77 cm og vejer 71 kg.

Jeg kan næsten ikke onanere, da det er vildt svært at få hånd på min penis. Jeg er rigtig glad for sex og sådan, så det er et kæmpe dilemma for mig.

Tak på forhånd.

Svar:

Hej med dig.

Det lyder ikke rart, at du har et kæmpe dilemma med ikke at kunne onanere, fordi du føler, at din penis er alt for lille. Det er også ærgerligt, at du ikke kan lide at gå i bad efter idræt, fordi du oplever, at de andre ser meget anderledes ud end dig.

Først vil jeg fortælle dig, at drenge udvikler sig meget forskelligt og i forskelligt tempo. Der er derfor forskel på, hvornår penis begynder at vokse og er færdig med at vokse. Nogle drenge er færdigudviklede allerede som 15-årige, mens andre drenge først er færdige med at udvikle sig som 21-årige. Med det vil jeg fortælle dig, at selvom din penis ikke er særlig stor endnu, kan den stadig nå at vokse en del. Jeg tror ikke, at størrelsen på din penis har noget at gøre med, at du er jøde og omskåret. På samme måde tror jeg heller ikke, at din vægt har betydning herfor. Jeg tænker derfor, at det bedste, du kan gøre, er at være tålmodig og håbe, at din penis bliver større med tiden. Jeg ved, det er svært, men jeg tror, at du hen af vejen vil opleve, at din krop stadig er igang med de forandringer, som skal forvandle dig fra dreng til mand.

Hvis din penis bliver større med tiden, vil du måske også finde ud af, at det gør det lettere at onanere. Når det er svært at onanere på den almindelige måde med hånden, kan man prøve nogle andre måder, som måske er lettere. Når det handler om onani, er det nemlig kun fantasien, der sætter grænser. Jeg ved, at mange drenge i din alder spekulerer på, hvordan man kan onanere på nye måder, og derfor har Sexlinien lavet en side, hvor man kan læse om det. Hvis du har lyst, kan du tage et kig på det.

Hvis du har mod på det, kan du måske prøve at høre din far om, hvordan hans penis så ud, da han havde din alder. Fædre og sønner udvikler sig nemlig tit på samme måde, så måske har din far engang stået i den samme situation som dig. Det kan måske være rart for dig at høre hans historie, og hvis du har et godt forhold til ham, vil det sikkert være dejligt at få fortalt ham, at der er noget, du er ked af.

Bliver du ved med at have det svært med størrelsen på din penis, synes jeg, du skal gå til lægen. Din læge vil kunne undersøge dig og give dig svar på de spørgsmål, du har.

God dag til dig.

Vh. Matilde