Er den for kort?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hejsa! Jeg er en dreng på 17år, som går og undrer mig over om min pik er for lille? I slap tilstand er den ca 8cm, og i stiv ca en 12-13cm. Jeg begyndet at blive urolig for at den ikke bliver større? Har spurgt min forældre til råds om det, hvor min mor siger at min far også var lidt sent i puberteten, altså med højde osv. Så ved ikke om det så bare kommer på et eller andet tidspunkt?

Svar:
Hej med dig.
Først har vil jeg gerne sige at din pik har en normalt størrelse. Du skriver at du er urolig for at den ikke bliver større. Det er faktisk meget forskelligt hvordan pikken vokser i teenagealderen. Nogen vokser mere i starten, hvor andre måske først begynder at vokse mere sidst i teenagealderen. Så dine forældre har helt ret i at det godt kan komme senere.
Man siger at en færdigudviklet pik er 12-18 cm. i stiv tilstand og at den er først færdigudviklet når du er mellem 18-21 år. Så din penis er stadig i udvikling og kan stadig nå at vokse mere. Men det ikke er sikkert den gør det. Det vil altid være meget forskelligt fra dreng til dreng hvordan pikken ser ud i både form, størrelse og længde. Men ud fra det du skriver, synes jeg ikke du skal være urolig.
De bedste hilsner Sine