En akavet situation

brevkassespørgsmål

En akavet situation

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

Hej til denne brevkasse. Min kæreste og jeg har et problem. Når vi er sammen og har lyst til sex begynder vi at tage tøjet af hinanden osv. men så ender det altid med at stemningen mellem os er meget akavet og vi kommer ikke rigtig videre. Så ligger vi begge næsten nøgne og ved ikke rigtig hvad vi efterfølgende skal gøre eller sige. Vi har prøvet at snakke om det, men vi er ikke særlig gode til det og vi kommer aldrig frem til en "løsning" på vores problem. Hvis I har nogle råd eller idéer til hvad vi kan gøre ville det være en super hjælp. På forhånd tak.

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål - jeg vil gerne prøve at give dig et råd til hvordan i kan komme videre.

Du fortæller at stemningen bliver akavet og at i prøver at snakke om det, men at i ikke er særlig gode til det. Når det er første gang man prøver at have sex sammen, så kan det godt blive akavet/mærkeligt eller bare føles som om det ikke fungerer - det er der flere drenge og piger, der oplever. Men det grundende kan være forskellige.

Måske kan grunden være at i ikke har kendt hinanden længe nok, til at i føler jer trygge ved hinanden. Det kan være i ikke er vildt tændte eller måske har i hver især en forventning til at den anden tager initiativet til at gå videre. Når i ikke er så gode til at snakke om det, så kan det også være at en af jer ikke får sagt at i måske ikke føler jer helt klar, måske er flov, bange for at det skal føles pinligt, bekymret for om det skal gøre ondt eller måske har tanker om man kan finde ud af det.

Jeg synes i skal prøve at snakke lidt om det igen - selvom i ikke føler jer så gode til det, men jeg synes i skal øve jer. Hvis ikke i kan snakke om det, så kan det også være svært at gå videre. I kan spørge hinanden om hvad i synes der er dejligt og hvilke forventninger i har til hinanden. Hvis det er svært at komme igang, så kan du foreslå din kæreste at i kigger her i Lystværelset på Cyberhus - der kan i lsammen æse mange indlæg i brevkassen, debatten omkring den første gang eller bare sex generelt. På den måde kan i begynde at snakke omkring andres spørgsmål og tanker om sex, og så kan i måske begynde at snakke om hvordan det er mellem jer.

Jeg tænker at løsningen på jeres "problem" ligger i at i skal have taget hul på hele emnet omkring sex og hvordan i hver især har det omkring det. Det lyder let - men jeg forstår godt. hvis det ikke bare lige er til at springe ud i. Men hvis i er vilde med hinanden og tænder på hinanden, så er det altid en god ide at vide lidt mere om hinanden, sådan at i føler jer trygge nøgne sammen og sådan at i kan udforske hinanden på en dejlig og afslappende måde.

Jeg håber du kan bruge svaret.

KH. Bibi