Ekstremt reg!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg er ne pige på 15 og jeg har et sygt spørgsmål. -Altså der er en pige der hedder m. Hun er til piger men har en drengekæreste. men hun er ham utro og han er fin med det. Men pionten er at jeg ikk er til piger. men vi snaver og ligger i hendes seng og sådan og jeg er en meget rolig pige normalt og jeg har overtrådt alle mine grænser! Men jeg er begyndt at kunne lide hende lidt og jeg er ikk til piger!?!? -men altså jeg kom til at give hende finger unden på hende underbukser her for leden og jeg fortryder ikke noget. og vi synes det er sjovt. Men min bedsteveninde kan lide hende -hun er ikk bange for at sige at hun er Biseksuel og m ved at jeg er ked af at hun er en player der elsker at lave til med andre. og hun snavede l (min bedsteveninde) igår. og m flytter snart til USA -om 2 måneder. for altid. og jeg er så ked af det og aner ikk hvad jeg skal gøre= -skal jeg blive ved med at lave noget med hende? eller bare droppe det. for er bange for at jeg bliver ked af det når hun rejser -altså MEGA ked af det. -Hjælp please.. :)

Svar:
Hej Karup pige 15 år.
Tak fordi du skriver til os i Cyberhus.
Det er meget forskelligt hvordan man takler udviklingen i sin seksualitet.
Kigger vi lidt på dig, så er du ved at finde din seksualitet. Du skriver at du er en rolig pige og at du har overtrådt dine grænser ved at kysse M og give hende finger uden på trusserne. Dette vækker nogle dejlige følelser i dig og du er begyndt at kunne lide hende selvom du ikke er til piger. Selvom man ikke er til piger er det okay at kysse og pille ved hinanden (hvis begge parter vil det samm). Du skriver, at du har overskredet dine grænser, og samtidig skriver du at du intet fortryder. Jeg  opfatter det således, at du har udvidet dine grænser, er nysgerrig på din seksualite, lytter til dine grænser og at de lige så stillle flytter sig i takt med det du oplever. Det er en sund måde at være på. Jeg oplever at du reflektere over det du oplever og sætter ord på det.
Hvis vi nu kigger på din veninde M, som du skriver er en player, som kysser med flere piger og hun har en drengekæreste som synes det er ok hun snaver med andre (både dig og din bedste veninde L), så ser jeg også her en pige som er i fuld gang med at udforske sin seksualitet (og det er både i forhold til drenge og piger). Hun gør det på en anden måde end dig. Det er meget forskelligt hvordan vi griber forskellige ting an! Iøvrigt skriver du at hun flytter snart, for altid, så der er ikke så meget at risikere, iforhold til at andre taler om hende. Det kan måske være en af grundene til hun er lidt mere udforskende en du er! Du skriver om du skal blive ved med at lave noget med hende, eller bare droppe det fordi du ellers knytter dig for meget til hende, kommer til at savne hende og blive ked af det. fordi hun alligevel rejser til USA. Måske kunne det være en ide´at du eller I alle 3 veninder tage en snak om jeres forhold. Fortæl meget du holder af dine 2 veninder og hvor meget du kommer til at savne Morgan, at du har det svært med at skulle undvære hende, at du faktisk er ked af hun rejser. Måske kunne I holde kontakten via brev, mail elelr facebook.
I forhold til din bedste veninde L som også har snavet med M. Jeg har et forslag om at I to måske kunne støtte hinanden, når M rejser. Det Kan være letter at være ked af det når man er sammen med en som kender til det der ligger bag.
Det blev et langt brev til dig, som jeg håber giver mening for dig. Hav det godt!
Hilsen Mette.