Efter engang
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej jeg vil bare lige spørge om man kan få en sexsygdom bare efter engang man har været sammen med en dreng altså at bolle drengen ?

Svar:
Hej
Jeg synes at det er godt at du skriver ind til Cyberhus og spørger om det, og det skal da have et svar.
Ja, man kan godt få sexsygdom efter man bare har dyrket sex med et andet menneske. Også selv om det kun er én gang med ét menneske!
Derfor er det rigtigt vigtigt at bruge beskyttelse, altså prævention, som f.eks. kondommer.
Ved at bruge prævention undgår man at blive smittet.
Hvis du er bekymret over om du måske selv har en sexsygdom, så er det altid en god idé at tage til lægen og blive undersøgt.
Mvh
Casper