Duft af fisk ? Oo

brevkassespørgsmål

Duft af fisk ? Oo

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Halløj! I denne uge, da jeg kælede lidt for mig selv, syntes jeg, at der var en underlig dunst af noget fiske-agtigt omkring mine kønsorganer. Jeg duftede lidt til min finger, og som jeg troede, var det mine intime væsker, der havde den underlige lugt.. Er det normalt at piger dufter af fisk dernede, eller er det tegn på, der er noget galt med mig ? Jeg vasker mig/går i bad dagligt, så det kan ikke være fordi jeg er uhygieinisk, at jeg lufter 'pudsigt' :S For lang tid siden så jeg et afsnit af KLOVN, hvor Frank betroede sig til Casper vedrørende Mia's intime duft. Som om der var noget galt. Casper spurgte om hun duftede af fisk eller af citron.. Ved godt, det ikke var det bedste eksempel at komme med, men andre piger har sikkert også stillet spørgsmålstegn til samtalen i filmen kontra dem selv. Hvordan skal man dufte dernede ? Fisk, citron eller neutralt.

Svar:

Halløj pige 16 år

Tak for dit spørgsmål.

Lugten af fisk kan skyldes at du vasker dig med sæbe forneden, eftersom sæbe dræber bakterier og den almindelige Ph balance, bakterierne er med til at holde din skede i balance. Lugt fra skeden kan også skyldes underlivssvamp.

Underlivssvamp eller ubalance i skeden er ikke en kønssygdom, men helt almindeligt hos rigtig mange piger/kvinder

Jeg vil anbefale dig kun at bruge vand forneden, hvis du ønsker at bruge sæbe, så sørg for at bruge det der hedder intimsæbe. svamp i skeden kan behandles med Canesten som du kan få på apoteket.

Hvis du har haft ubeskyttet sex, så vil jeg også anbefale dig at søge din egen læge, så du kan blive tjekket for kønssygdomme.

Mange Hilsener

Sascha