Drømmen
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej cyberhus :) Jeg er en 21 årig mand som de sidste tre år har søgt r***n ud af bukserne for at blive klogere men jeg kan bar ik finde noget! Spørgsmålet lyder på at jeg godt kunne tænke mig at komme ind i pornobrancen så ville høre om jeres plusser og minusser ved det ? Om i ved hvordan man kommer ind i brancen? Og sidst men ik mindst om i har nogle gode råd til mig?

Svar:
Hej!
Det er et ganske interessant spørgsmål du stiller, og jeg har ligesom dig prøvet at søge på nettet efter et svar til dig.
Svaret på dit første spørgsmål, altså om hvordan du kommer ind i pornobranchen, er at jeg virkelig ikke aner det. På forskellige debatindlæg er størstedelen af rådene: Søg på Google. Så det er mit bedste råd til dig. En person på nettet skrev at man kunne finde et telefonnummer i et pornoblad eller kigge på coveret på en pornofilm og finde et nummer til filmproducenten, men jeg har ingen anelse om det er 'den rigtige vej' at gå. Dog ved jeg at det i Danmark er lovligt både at se og lave pornofilm, så der er som sådan ikke noget galt med jobbet.
Nu spørger du efter plusser og minusser ved at gå ind i pornobranchen. Jeg tror at de fleste mænd, specielt i deres unge år, overvejer en karriere i pornobranchen efter de har set deres første pornofilm. Tanken er jo at man både kan få sex og penge for at dyrke sex. Umiddelbart lyder det jo fristende, men jeg kommer til at tænke på 3 ting, som jeg synes du skal have med i dine overvejelser.
1. Inden du måske går dig ind i branchen, så skal du sikre dig at det er det helt rigtige valg du foretager. Det er en branche som, hvis du først har været med, så er det næsten umuligt at stoppe processen igen. Det vil sige at, har du først fået optaget nogle film, så ligger de ude på markedet og kan blive købt. Når først filmene bliver solgt, kan du ikke få dem fjernet fra hylden igen.
2. Jeg kender ikke pornobranchen godt nok til at kunne fortælle en masse om den. Men den anden ting jeg tænkte på er at pornobranchen kunne være lige så fysisk krævende som f.eks. modelbranchen. Altså at der er mange der vil være med, at man ved ikke altid om der er film der skal indspilles og måske er jobbene ikke altid lige godt betalt. En pornoskuespiller vælger ikke selv sine film og hvornår han vil dyrke sex, det gør pornofilminstruktøren, og skuespilleren skal gøre det på kommando.
3. Mit bedste råd til dig er handler om tanken efter en karriere i pornobranchen. Tænk hvordan du ville have det når du bliver ældre, får et par rynker, måske en håndfuld børn, og en dag sidder I til en familiefest hvor der bliver hevet et 'gammelt' bånd frem med dig på. Du vil måske også gerne have en kæreste en dag - ville hun være okay med at du er pornoskuespiller? Eller omvendt... ville du være okay med at din kæreste er pornoskuespiller.
Du spurgte efter mit råd, men jeg synes det er noget du skal gøre op med dig selv. Ville du have det fint med mine 3 punkter, så er det jo bare med at klø på og blive ved med at lede efter din drøm.
Jeg håber det er information nok til dine overvejelser og at du kan bruge mit svar.
Mvh
Casper