Drømme om sex?
brevkassespørgsmål af
S
14 år
Hej :)
jeg har tænkt over at hvis man sover ved siden af en og drømmer om sex, kan personen så "høre det" eller fornemme det hvis altså personen er vågen...?
Hilsen S

Svar:
Hej S.
Det er et rigtig godt spørgsmål, og sikkert noget flere har tænkt over, da det nok ikke altid er så rart at blive afsløret i sine drømme, særligt hvis de handler om sex :-)
Det kan være svært at svare på, om en anden person vil bemærke, hvis man drømmer om sex. Når man drømmer kan man godt sige lyde, bevæge sig, og nogle kan også snakke lidt. Men om det ligefrem afslører, hvad man drømmer om er svært at sige. Hvis du har en smartphone, så kan du prøve at downloade nogle apps, hvor du kan optage dig selv i søvne for at høre, om du siger mange lyde. Der er fx en app der hedder Sleeptalk, som bare skal ligge en meter fra hvor du sover, og som kun optager, hvis der kommer nogle lyde. En anden app som gør det samme er Dream Talk Recorder. Du kan afspille nattens optagelser dagen efter, og måske kan du være heldig, at det passer med, at du har haft en seksuel drøm og så kan du høre, om du ligger uroligt eller siger nogle lyde.
Desværre kan man ikke styre, hvad man drømmer om, og jeg tror ikke, at du skal være bekymret for, om en anden vil bemærke, hvad du drømmer om. Men uanset vil det nok være lidt sjovt at teste, om der kommer nogle lyde i løbet af natten.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Pernille