Drengesnak
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus
Her den anden dag var jeg hos min ven, og vi kom til at drengesnakke om at onanere, og jeg foreslog, at han skulle prøve det, for jeg synes, det er meget afstressende. Nu kan jeg bare ikke tænke på andet, end om det var pædofilt. Jeg bekrymrer mig nærmest om alt, selvom det er fuldstændig ligegyldigt. Jeg ved godt, at det måske ikke var verdens smartes drengesnaksemne, men jeg vil jo ikke gå at bekrymre mig om det.
Kom nu ikke med en lang voksensmøre om, at det kunne defineres som pædofili (den anden dreng er på alder med mig), og fortæl ikke, hvad pædofili er - det ved jeg godt. Bare sig, at hvis ikke har følt sig krænket, så er det jo ligesom, og bare sig, at jeg skal glemme det, men samtidig huske den lektie, jeg har lært.
/Anynom33 (slet ikke 33, for det er en måde for mig at indentificere mig selv på)

Svar:
Hej 13 årige dreng.
Det er helt naturligt, for drenge på din alder at begynde at interessere sig for kroppens udvikling og onani. Derfor, har det slet ikke noget med pædofili at gøre, at I har drengesnakket om onani og at du har fortalt din ven, hvordan onani får dig til at slappe af. Jeres snak har altså været helt naturlig og der er mange andre teenagedrenge, som har haft samme snakke. Det er blot ganske normalt og tegn på, at du har en god ven.
Jeg håber, du kan bruge mit svar, så du ikke længere behøver at gå rundt og bekymre dig.
Mange hilsner fra Signe.