Drenge der tisser i brusebadet
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Læste om en dreng der fik ondt i tissemanden, når han stod og tissede i brusebadet. Jeg står osse og tisser i brusebadet om morgenen og det gør faktisk ondt i den når brusestrålen rammer den. Det samme sker til gymnastik og svømning hvor jeg lissom de andre drenge osse tisser under bruseren. Da vi har 2 brusere står min storebror ved siden af mig og han tisser selvfølgelig osse når det plasker ned og han siger at jeg bare skal blive hærdet til det. Hej fra MogF

Svar:
Hej M og F
Jeg er glad for at høre, at I drenge bader sammen!
Når vandestrålen fra bruseren rammer penishovedet, som er meget følsomt, gør det faktisk rigtigt ondt (som du også selv skriver). Din storebror har ret i at du kan vende dig til fornemmelsen og smerten. Fornemmelsen ændrer sig over tid, hvis du gentagende lader strålen ramme penishovedet. Hvis du trækker forhuden ud over penishovedet, beskytter forhuden den følsomme hud og så gør det ikke så ondt. Det er meget vigtigt at du vasker dig under forhuden, fordi der samler sig snavs og talg.
Med hensyn til at tisse i bruseren, så har jeg den holdning at man tisser på toilettet. Det er ikke særligt hygieinisk at tisse i bruseren. Hvis du/I alligevel tisser i bruseren, er det en rigtig god ide´at lade bruseren løbe et godt stykke tid, da det ellers kan komme til at lugte fra afløbet!
De bedste hilsner Mette.