Drømmer om at have sex med sin ven

brevkassespørgsmål

Drømmer om at have sex med sin ven

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Oprettet 11 år 2 uger siden

At have sex med min ven. - 0 points Hej mit navn er Morten. Skal lige siges jeg er homoseksuel. Jeg havde en drøm i nat, hvor jeg gerne ville have hjælp til nogle ubesvaret spørgsmål hensyn til min drøm. Jeg har en rigtigt god ven, og jeg drømte at ham og jeg (min ven er også homoseksuel) sad ude på badeværelse gulvet og snakket også pludselig opstod der kemi også begyndte vi og kysse også endte det med vi havde sex sammen og jeg ser ham som en dejlig ven, så synes det er forkert at drømme sådan noget? Også efter vi havde haft sex, sad vi bare og kiggede på hinanden også pludselig kunne jeg hører nogle ude i køkkenet og det var så min mor. Så fik vi travlt med at få tøj på. Men selve sexen var helt fantastisk og det føltes godt! Og bekræftelsen og nærheden var helt perfekt. Jeg drømte vi var nøgne og han sad ovnen på mig og vi kyssede og havde samleje i et godt stykke tid og vi var meget tændte det. Men kort tid efter, menes jeg at kunne huske at min ven sagde, jeg ville ikke mere? Og det gjorde mig forvirret, fordi vi var jo færdig på det tidspunkt? Jeg håber i forstår min drøm. Men mit spørgmsål er så? Er det normalt med have sex drømme om sin gode ven og budskabet med drømmen, hvad er den. Siger drømmen jeg skal springe ud i det? Med min ven?

Svar:

Hej Morten.

Tak for dit spørgsmål, hvor du beskriver en drøm, hvor du har sex med en god ven. Drømme kan føles meget livagtige, så jeg kan godt forstå, hvis du er blevet forvirret over, hvad det hele skal betyde. Derfor er det rigtig godt, du skriver herind, så jeg måske kan hjælpe dig med at få lidt bedre styr på dine tanker og følelser, så du kan finde ud af, hvad der er det rigtige for dig at gøre.

Først og fremmest vil jeg sige, at det er helt normalt at have drømme, hvor man gør ting, man ellers ikke ville gøre. Drømme kan man ikke styre, og jeg er sikker på, at langt de fleste også har prøvet at drømme, at de har sex med én, de måske ellers ikke føler sig seksuelt tiltrukket af. Der er altså ikke noget forkert eller unormalt i, at du har haft den drøm, du har!

Der er forskellige meninger om, hvorfor man drømmer, og hvad drømme betyder, men jeg tror ikke nødvendigvis, drømme har ét bestemt budskab, eller præcist fortæller, hvad man skal gøre. Der kan nemlig være mange grunde til, at man drømmer, som man gør. Forskere mener, at det er, når man drømmer, at hjernen ordner og sorterer de oplevelser og indtryk, man har haft dagen forinden. Det kan altså være, at du lige har tænkt på din ven, som du jo holder af, i løbet af dagen, og det bearbejder hjernen så om natten. Du beskriver også, hvordan bekræftelsen og nærheden i drømmen var helt perfekt. Måske savner du sommetider den bekræftelse og nærhed i virkeligheden, og derfor kan det være, det føltes så rart i drømmen. Det behøver altså ikke nødvendigvis at betyde, at du har lyst til at have sex med din ven i virkeligheden.

Når det så er sagt, så kan jeg selvfølgelig ikke vide, om der kan være noget andet og mere i din drøm. Den lyder i hvert fald til, det har sat gang i en masse spørgsmål hos dig, og dem skal du selvfølgelig overveje. Har du nogensinde tænkt på ham før på den måde, eller har han altid kun været en god ven? Og hvordan får du det, når du tænker på ham nu? Kan du genkende nogle af følelserne fra drømmen, eller tænker du stadig kun på ham som en god ven? Og har du nogen idé om, hvad han tænker om dig?

Hvis du ikke helt kan mærke, hvordan du har det nu, kan det være, kan det være, det bliver lettere, når du ser din ven igen. Hvis nogle af følelserne fra drømmen bliver siddende i dig i noget tid, synes jeg bestemt, du skal finde ud af, om det kunne være noget. Det er i hvert fald vigtigt, du husker på, at det er dig selv, der skal finde ud af, hvad du føler – måske kan drømmen hjælpe dig på vej, men den fortæller dig altså ikke nødvendigvis, præcis hvad du skal gøre.

Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget, og at det i det mindste har sat gang i nogle tanker, som kan hjælpe dig videre. Jeg ønsker dig held og lykke med det hele!

Mange hilsner

Line

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål