"det røde"
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Når man har "det røde" hvor meget blod mister man så egentlig? Og kan man godt have sex mens man har det, eller er det klamt og kommer der blod ud over det hele? Håber i vil svare på mine spørgsmål (:

Svar:
Hej pige 13 år
Spændende spørgsmål og selvfølgelig vil jeg svare på dem, du kan stille alle dem som du har lyst til:-)
Piger/kvinder bløder gennemsnitligt 500 gange igennem et helt liv, hver gang du har menstuation bløder du  0,25 deciliter blod. Det vil sige ialt 12,5 liter igennem et helt liv.
Man kan sagtens have sex når man har sin menstruation, hvis begge har lyst, men ja der kommer lidt blod, det kan ikke helt undgås.
Det er vigtigt at man også beskytter sig med kondom, eftersom der er en risiko for at man kan blive gravid selvom man har sin menstruation.
Mange Hilsner
Sascha