Det gjorde ondt?

brevkassespørgsmål

Det gjorde ondt?

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej Cyberhus. Der er noget der har forvirret mig lidt på det sidste. Jeg flyttede fra Sønderjylland til Sjælland for nogle uger siden, jeg snakkede med min mor da hun besøgte mig da jeg havde brun udflåd en uges tid inden jeg skulle have mit lort. Hun mente at det var fordi jeg var stresset efter at være flyttet og være startet i skole. I weekenden kom min kæreste som jeg ikke havde haft sex med i 6 uger? Vi ville prøve noget nyt så han havde købt en dildo og selvfølgelig glidecreme, men det gjorde ondt både med dildoen og da han selv var oppe i mig og vi brugte glidecreme? det begyndte at svige osv. hvorfor gjorde det, det? kan man godt få ondt under samleje efter 6 ugers pause? Jeg har ikke Klamydia, jeg blev tjekket for 4 ugers tid siden, men lægen sagde at jeg måske havde lidt skedesvamp ikke noget slemt, men valgte alligevel at give mig en pille for det også sagde hun at min livmoder så lidt irriteret ud selvom jeg ikke havde haft sex i 2 uger eller lavet noget med min kæreste? Dagen efter vi prøvede dildoen, var jeg meget øm, men vi valgte at prøve normal samleje og igen gjorde det ondt. Vi brugte ikke dildoen denne gang, men stadigvæk glidecreme? dagen efter havde jeg brunt udflåd igen det blev til mere normal udflåd dagen inden jeg fik mit lort. Kan i fortælle mig, hvad de forskellige ting kan skyldes og kan man virkelig blive så øm efter 6 uger uden sex?

Svar:

Hej med dig.

Jeg synes det er godt du skriver og spørger, når der er noget du er i tvivl om.

Jeg tror, at din mor har en rigtig god forklaring på, hvorfor du får det brunlige udflåd en uge før du får din menstruation. Stress og forandringe kan meget let påvirke din cyklus. Dine slimhinder kan godt være ømme, røde og irriterede omkring menstruationen.

Når du fortæller mig, at du har været ved lægen, som har givet dig en pille mod skedesvamp (og irritation i livmoderen) og den pille ikke har virket! Så vil jeg råde dig til at gå til din læge igen, eller få lægen til at henvise dig til en gynækolog. Jeg ved ikke om I bruger kondom (jeg ved heller ikke om du reagerer på plastic - dildoen er også af plastic. Prøv at få en snak med din læge eller en gynækolog. Husk på at det er deres arbejde og at de er der for at hjælpe dig.

Det skal ikke være ubehageligt at have sex uanset om det er dildo eller penis. Jeg vil råde dig til at passe på dig selv. Det må ikke blive ved med at svide og gøre ondt.

Jeg har tænkt på om du er liderlig (våd og tændt) Selv med glidecreme kan det hen ad vejen blive tørt.
Prøv at tænde hinanden. Tungekysser, krammer hinanden og bruger jeres fantasi til at fortælle hvad der er godt lige netop for dig og ham.

Jeg håber du kan bruge mine svar.

Efterårshilsner Mette.