Det gør lidt ondt når jeg onanere

brevkassespørgsmål

Det gør lidt ondt når jeg onanere

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej brevkasse. Jeg er en pige på 14 år og onanere tit, onanere mindst 1 gange om dagen, er det godt? Eller er det dårligt at onanere for meget? Nogle siger det kan give dårlig hukommelse og træthed, er det rigtigt? Kan man lave hjemmelavet sex-legetøj? Hvis man kan som hvad f.x? Når jeg onanere bruger jeg mine hænder og bruseren. Jeg tager bruseren og ligger den på min tissekone og det er rigtigt dejligt. Men når jeg skal stikke min finger op i skeden så gør det ondt, jeg prøver at tænke frækt men det duer ikke, hvad kan jeg gøre for det ikke gør ondt? Og nogle gange gør mine bryster ondt og ikke ondt osv, men synes ikke de bliver større! Hmmm.... Jeg begyndte at onanere siden jeg var 12 år gammel, tror det var en lidt tidlig alder og onanere. Men tænker kun på at onaner for det er dejligt meget bruseren. Jeg håber i vil svare på mit spørgsmål, for det er et virkelig stort problem for mig! Mange knus fra mig :D

Svar:

Hej med dig

Du kan være  helt rolig, det er ikke en unormal alder og begynde, at onanere, fordi det er en alder man bliver meget nysgerrig i sin egen krop. Hvis du nyder, at onanere er det er det også rigtig godt du gør det og 1 gang om dagen er slet ikke noget forkert ved. Det er også et godt spørgsmål, det med hvornår man onanere for meget og jeg syntes det er helt op til, hvad man selv syntes. Eller hvis ens onani kommer i vejen for, at man ikke kan nå andre vigtige ting i hverdagen.

Jeg tror det med, at få dårlig hukommelse af onani er en af de mange historier der er, om onani. Men det er rigtigt, at kroppen bliver træt når man onanere, eller jeg vil nok nærmere kalde det for afslappet. Faktisk er det sundt for kroppen og onanere f.eks. fordi hjernen udskiller nogle stress dæmpende stoffer, så du lettere kan slappe af og falde i søvn og samtidig kan det hjælpe til med og komme af med en hovedpine. Så det med man bliver træt/afslappet, er ikke ligefrem en dårlig ting.

Det er rigtig godt du har fundet en god måde og onanere på, hvor du kan bruge din bruser. Men kan godt forstå du søger en måde, du kan få din finger eller noget andet op, uden det skal gøre ondt. Det er ikke unormalt det gør ondt i din alder, heller ikke selvom du gør masser af rigtige ting, som f.eks. at tænke frækt, for det hjælper til og gøre din skede mere afslappet, så den bliver mindre stram. Men i din alder er skeden ikke altid helt udvokset, og jomfruhinden kan ofte stadig være meget stram. Jeg vil stadig prøve på og give dig nogle små trick, der måske kan hjælpe dig til og udvide din skede lidt.

For det første skal du slappe helt af og tænke frækt, derefter skal du sørge for du er helt våd. Enten med masser af spyt eller glidecreme nede fra matas eller apoteket. Derefter skal du forsøge, at tænde dig selv, for når en pige er tændt udvider skeden sig endnu mere. Det kan du gøre ved f.eks. at rører rundt omkring på din krop, som du syntes føles dejligt. Måske det også hjælper for dig, at massere din klitoris, for det er der rigtig mange piger der nyder. Hvis du vil læse lidt mere om onani og måske finde noget inspiration, så har vi haft en artikel på Cyberhus, som handler om onani for piger. Den kan du finde her hvis du har lyst.

Når din skede er parat og kan få en finger op, så kan du gøre det et stykke tid og så senere prøve med 2 og igen senere 3 fingre. På den måde bliver din skede udvidet, så der er plads til lidt større ting der oppe. Når du føler dig parat, kan du så gå over til lidt legetøj, f.eks. prøve og bruge en gulerod, eller en anden genstand der har en god form. Som ikke er for spidst eller kantet. Men du skal huske du altid skal have kondom på ting du stikker op, fordi der kan sidde nogle bakterier på, som ikke skal op i dig.

Jeg vil slutte af med og svare på dit spørgsmål om dine bryster. Det er slet ikke unormalt, at de skiftevis gør ondt og ikke gør ondt. Heller ikke selvom det ikke ser ud til, at de vokser. Det er fordi, at du er i en alder, du har mange hormoner der farer rundt i din krop og nogle af de hormoner, udvikler dine bryster indvendigt, så de f.eks. er klar til at engang kunne levere mælk, til et barn. Derudover er der rigtig mange kvinder der helt op til deres overgangsalder, får ømme bryster hver gang de får menstruation. Fordi der i de perioder også farer masser af hormoner rundt i kroppen. Så det er ikke altid vokseværk der er skyld i, at de er ømme.

Jeg håber du kan bruge svarene

Med venlig hilsen Paw

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål