Det er lidt mærkeligt

brevkassespørgsmål

Det er lidt mærkeligt

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 14 år 1 måned siden

Hejsa med jer :o) Så sidder der lige en pige på 17 snart 18 år her bag skærmen og bliver nu nødt til at få noget vished om det bare er MIG der er mærkelig her eller hvordan og hvorledes.. Som sagt bliver jeg snart 18 år, har haft en del kærester og har haft sex med nogle af dem (min første gang var som 12 årig) Jeg havde ikke lyst nogle af gangene men jeg følte at det hørte med til det have en kæreste, og da bestemt nu hvor jeg snart er 18 år? Jeg snakker meget åbent om sex med mine venner og veninder og fortæller hvor dejligt, fantastisk osv. det men inderst inde syntes jeg det er det mest klamme i hele verden og jeg hader det for at sige det ligeud! Har da haft mine uheldige episoder med sex med en voldelig x kæreste der mente det var hans ret at få sex hver gang han kom hjem fra arbejde (da vi boede sammen) men resten af gangene har jeg jo bare gjort det - for det gør man bare! Er det mig der er dybt unormal fordi jeg som snart 18 årig stadig ikke syntes sex er rart og som regl prøver at lukke øjnene og forestille mig noget andet imens det står på.. Pas på jer selv og hav en god dag.. eller mange gode dage :D Kh. L.

Svar:

Hejsa L.

Sex skal være rart og det er på ingen måder okay at tvinge en til sex, det er istedet for ulovligt!

Du er slet ikke mærkelig og det er ikke mærkeligt at du har det som du har, det er faktisk helt forståeligt.

Du har været ude for nogle ubehagelige oplevelser med sex hvor vold og magt har været en del af det. Når du ikke har haft lyst til den slags sex, har du faktisk oplevet et overgreb på din krop. Det er noget din krop husker og måske er det derfor du oplever at det er svært nu.

Du fortæller også, at du havde sex første gang som 12 årig. Det er meget tidligt og i den alder er det svært at forstå hvad der egentlig sker og håndtere de følelser der følger med at have sex. Det kan din krop også huske og jeg tror også det kan være en af grundende til at du nu føler det som ubehageligt at have sex.

Jeg vil anbefale dig at stoppe med at have sex i en periode. Sex er ikke alt, og som skrevet tidligere skal sex være rart og føles trygt med en du er glad for.

Du har skrevet til mig og fortalt din historie. Du har været ærlig og bedt en voksen om at hjælpe dig. Det er simpelthen så godt og du skal faktisk gøre det igen. Du har brug for at få snakket med en voksen om dine oplevelser med sex. På den måde kan du få de dårlige oplevelser ud af kroppen og langsom få et bedre forhold til sex. Og kære L, du kan også få et dejligt forhold til sex.

Du kunne snakke med dine forældre, en god lærer, en fra din familie eller en helt anden.

Du er meget velkommen til at skrive ind igen og du kan også chatte med en af vores rådgiver på chatten:

Åbningstiderne i chatten:
Mandage - kl. 14-19
Tirsdage -  kl. 14-19
Onsdage -  kl. 14-19
Torsdage - kl. 14-19

Du kan komme til chatten her

De oplevelse du har haft og den oplevelse af sex som du oplever nu, hænger sammen tror jeg. Jeg er ikke i tvivl om at lysten nok skal komme, men du skal vente til du er klar.

Mange Hilsner

Sascha