Det er jo ikke forkert!
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Heei brevkasse. Jeg er en pige på 16 år som har en kæreste der meget gerne vil havde sex, og det vil jeg sådan set også rigtig gerne, jeg tænder rigtig meget på ham og det føles godt og rart når vi rør ved hinanden. men altid efter når vi har været sammen føler jeg miig på en måde altid ulækker, jeg føler det er forkert at vi har lavet noget, selv om jeg ved det er normalt og de fleste gør det. Jeg kan godt lig det nåår vi ligger sammen og rør ved hinanden men bag efter for jeg dårlig samvittighed. Min mor og jeg har altid kunne snakke om sex og hun mener ikke det er forkert, siger hun da, men jeg føler bare at værd gang jeg spørge om jeg må sove hos kæresten at hun så kigger på miig som om jeg lige har sagt at jeg tænder på æsler eller sådan noget. hun ser helt forkert ud i hovedt, også for jeg ´det bare mega dårligt med miig selv og føler miig enu mere klam. pointen er bare at jeg simpelthen ikke kan gøre noget sexuelt uden jeg har det rigtig skidt bagefter og føler jeg har gjordt noget ulovligt, og jeg ville bare spørge hvad jeg kunne gøre ved den føelse. håber i kan hjælpe miig, hilsen den forkerte.

Svar:
Hej med dig.
Hvor lyder det godt at du har det dejligt sammen med din kæreste. Jeg kan godt forstå du har har lyst til at have sex med ham, når du synes det føles rart når I røre ved hinanden.Jeg kan godt forstille mig at det må være svært når du, efter i har rørt ved hinanden føler dig ulækker.
Det lyder som om du godt selv er klar over, at det er helt normalt at man tænder på sin kæreste og har lyst til at have sex. Til det vil jeg gerne sige, at det har du helt ret. Det er helt okay at du føler lyst til sin kæreste. Det er helt naturligt, når I er glade for hinanden. Så det er der ikke noget ulækkert og klamt i.
Du skriver at din mor ser helt forkert ud i hovedet, når du spørger om du må sove hos din kæreste. Hvis hun gør det, kunne jeg godt forstille mig, at det kan være med til at give dig dårlig samvittighed. Du føler måske at hun tænker noget grimt om dig, hvis du har sex med din kæreste.
Det skulle helst være sådan at det føles godt både inden og efter du er sammen med din kæreste seksuelt. Hvis du gerne vil vide hvad du kan gøre ved din følelse af at være klam efter I har været sammen, så bliver du nød til at prøve at finde ud hvor følelsen kommer fra, så du kan arbejde med den. Der kan være flere grunde til at du får det dårligt med dig selv, så derfor kan jeg ikke give dig et præcist svar. Men ud fra det du skriver, så synes jeg det lyder som din mor har meget med det at gøre.
Jeg synes derfor du skal prøve at tage en snak med din mor om, hvilke tanker du går med. Det lyder som om I godt kunne tale om det tidligere, så måske I skal prøve at snakke om det igen. Det er ikke sikkert hun er opmærksom på, hvordan du egentlig har det med hendes ansigtsudtryk.
Selvom jeg ikke kan give dig et endeligt svar, så synes jeg det er rigtig godt at du er blevet opmærksom på den følelse du har og jeg synes også der skal gøres noget ved den, for der ikke rart at gå at have det dårligt med selv over det.
Hvis det er en følelse som bliver ved at fylde rigtig meget hos dig og det ikke hjælper at snakke med mor om det, så synes jeg du skal du skal prøve at til din læge og fortælle hvordan du har det.
Kærlig hilsen Sine