Det der med den første gang.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Kære brevkasse. Jeg er en pige på 14 år. Jeg er ret moden af min alder. Mig og min eks. kom sammen i ca. 2 måneder, og da han er et år ældre end mig ville han gerne prøve lidt af hvert. Den var jeg jo selvfølgelig med på, men sagen er så den at efter vi havde kysset og kælet, og jeg havde givet ham handjob, og han gav mig finger, ville vi i seng med hinanden. Jeg følte virkelig han var den rette, og jeg var tryg ved ham. Men det gik helt galt, førts kunne han ikke få kondomet på, og bagefter kunne han ikke få den op og stå - det skal lige siges vi begge to er jomfuer. efter den gang har jeg tænkt rigtig meget over hvordan min første gang skulle være, eftersom jeg syntes det var så utroligt mærkeligt at være i den situasion som jeg stod i sidste gang. Der er rigtig mange i min klasse der har været i seng med hinanden. Og da der er mange drenge der godt kan lide mig, får jeg tit tilbud om jeg gerne vil i seng med dem. Men hver gang har jeg sagt nej, jeg vil gerne havde at min første gang skal være noget særligt. Men hvordan skal jeg takle alle dem der skriver til mig? og kommer jeg nogensinde til at glæde mig til sex igen? jeg vil virkelig blive utrolig glad hvis i gad svare mig. knus 14 årig pige.

Svar:
Hej med dig, 14 årige pige.
Mange tak for dine spørgsmål. Jeg vil meget gerne svare på dem.
Du skriver at du gerne vil, at din første gang skal være noget særligt. Det kan jeg virkelig godt forstå og det synes jeg du skal holde fast i. Det at gå i seng med hinanden er noget meget intimt og det behøver man ikke gøre med hvem som helst.
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært når du får så mange tilbud, men jeg synes det er flot du siger fra, når du mærker at det ikke er noget du har lyst til. Jeg tænker at du skal bare blive ved med at sige nej til dine tilbud, hvis du ikke har lyst til at være sammen med de drenge der skriver. Måske føler du det kan være svært at blive ved med at sige fra, men hvis du holder fast i hvad du føler, så kommer du ikke til at kaste dig ud i noget du ikke har lyst til.
Du skriver at du er tvivl om du nogensinde kommer til at glæde dig til sex igen, fordi du oplevede en mærkelig situation sidst.
Først har jeg lyst til at sige, at det er svært at have helt perfekt sex første gang. Lige som alle mulige andre ting, skal man øve sig, før at det bliver godt. Sådan er det også med sex. Det er også vigtigt at du er sammen med en du føler dig tryg ved.
Jeg tænker derfor, at hvis du venter med sex, til du er sammen med en der er helt særlig for dig, så vil det være nemmere at tage det skridt for skridt, uden at det behøves at være helt perfekt første gang. Så tror jeg også du vil kunne glæde dig til at have sex igen, fordi du ved at I sammen øver jer og har det dejligt med hinanden.
Som det sidste vil jeg gerne sige at du er under den seksuelle lavalder, som er 15 år. Det betyder at det rent faktisk er strafbart for en på 15 eller derover at have sex med dig. Jeg synes derfor det ville være en god idé at vente med sex til du er fyldt 15.
De bedste hilsner, Sine