Den gik i stykker
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej cyperhus... Igår havde jeg sex med en dreng på 13 og nu er jeg total bange. Min kærste og jeg har været sammen i cirka 2 måneder. Igår spurte jeg ham om jeg skulle give ham et blowjob hvilket han sagde ja til, men det udviklede sig til meget mere. Vi besluttet os får at have sex hvilket var fint nok, men efter vi begge to var kommet, så jeg at kondomer var tomt og havde et stort hul i toppen af det. Jeg er rigtig bange for at jeg er gravid for jeg har haft min første mins. Så jeg har brug for hjælp om hvordan jeg skal finde ud af om jeg er gravid. Kærlig hilsen frk nervøs

Svar:
Kære Frk. Nervøs
Jeg kan godt forstå hvis du er lidt nervøs for om du kan være gravid, når du så at der var et stort hul i kondomet efter i havde haft sex.
Ud fra det du skriver, så kunne det godt tyde på, at der er en ret stor sandsynlighed for, at du kan være blevet gravid. Men det er selvfølgelig ikke sikkert. For at finde ud af om du er blevet gravid kan du starte med at tage graviditetstest. Den kan du købe på apoteket eller hos større supermarkeder. Den vil vise dig om du er gravid eller ej.
Hvis det viser sig at den er positiv, altså at du er gravid, så synes jeg du skal snakke med din mor om det. Jeg synes at I sammen skal tage til lægen og få det tjekket igen og få en snak om hvad der så skal ske.
Kærlig hilsen Sine