Den fortabte drengepige...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cupercity... Jeg er en tøs på 13 år. Jeg er, og har altid været en drengepige. Jeg har masser af drengevenner, og taler supergodt med drenge. Jeg har altid opført mig ligesom en dreng, altså slået for sjov, og snakket groft og sådan. Alle i skolen er okay med det, og jeg nyder en del respekt fra alle. Jeg bruger meget tid med mine drengevenner, og vi har det herre sjovt. Jeg har også pigevenner, og siden jeg kom i puberteten er jeg da også blevet mere kvindelig. Jeg kom virkelig tidligt i puberteten, og i 5. klasse var jeg 1.67 og brugte B i bh. Nu er jeg så kommet i 7. og er 1.69 og bruger D. Jeg har de største bryster på årgangen, og kan godt konkurere med de store piger. SÅ nu kommer problemet. Jeg er ikke helt sikker på at drengene har opdaget at jeg er et hunkønsvæsen. Eller jo det har de nok, siden jeg ikke går i bad med dem til idræt. Men jeg har aldrig haft en kæreste eller det der ligner. Der har æret flere episoder, med drenge, hvor jeg enten har grebet dem i at stirre på mine bryster, eller lignene. Jeg har også en årgang haft en dreng (som jeg var herre vild med) ville røre mine bryster, sådan flygtigt og "tilfældigt". Jeg lod ham gøre det, fordi det var ham. Jeg er så begyndt at forelske mig lidt for meget i alle på en gang. Jeg vil gerne indrømme jeg har set porno, og det er jeg helt afklaret med. Men nu kan jeg ikke lade være med at tænke på drenge sådan. Selv mine venner. Det er en mindre forhindering i min hverdag, hvor jeg skal omgås alle drengene. Efter denne lange salve er mine spørgsmål: 1, tror I drengene har glemt at jeg er en pige, og kunne blive en kæreste? 2, at jeg har et sreiøst problem med mine venner, når jeg ser dem som i en pornofilm? 3, skal jeg ændre mine meget drengede opførsel, til lidt mere feminin? Og skal jeg lære at sige fra, overfor de lidt for nyskerige? Håber I gider at læse den her roman igennem. Love Sofie

Svar:
Hej Sofie.
Tak for dit indlæg - du beskriver rigtig godt hvad der sker i dit liv, og hvordan det kan føles at være en drengepige, og det er nogle gode spørgsmål du har. Jeg vil prøve at svare på dem, så godt jeg kan - jeg håber også du vil læse hele svaret igennem - det er blevet lidt langt.
1: Jeg tror ikke at drengene har glemt at du er en pige. Jeg tror faktisk de er helt opmærksomme på det. Når i har været venner i lang tid og slåsset og fjollet rundt, så kan det måske være lidt svært for dem, at behandle dig, som de måske behandler andre piger. Fordi de måske bare ikke ved hvad de skal gøre eller sige. Det kan være akavet for både drenge og piger, når man sådan måske bliver vilde med hinanden, så ved man slet ikke hvad man skal sige. Det kan være de ikke tænker på dig som en kæreste, fordi de ser dig som en ven - måske tænker de endda at du ikke er interesseret i dem.
2: Jeg synes ikke du har et seriøst problem med dine venner, fordi du ser dem, som dem du ser i en pornofilm. Mange der ser porno, kan blive ret fokuserede på sex og porno. Det kan være svært at adskille porno fra virkeligheden, især hvis man ikke har den store erfaring. Men der er stor forskel, virkeligheden kan være mere skrøbelig, da der er en masse følelser og tanker, særligt når det hele er lidt nyt. Når man ser porno, så bliver man tændt, fantaserer og har lyst til sex. Og det er helt naturligt at du så tænker på sex med dine drengevenner. Det betyder dog ikke at det er noget du skal gøre, det kan blot være fantasi.
3: Jeg synes aldrig der er nogen der skal ændre sig, for andres skyld. Derfor skal du ikke prøve at være mere feminin, fordi du måske tænker at det vil drengene kunne lide eller så opdager de dig som en pige. Du skal være dig. Du skal mærke efter om du selv har behov for at være mere feminin, måske føles det som om du faktisk ikke føler dig så drenget længere eller måske har du lyst til at have nogle veninder, som gide snakke tøsesnak. På den måde kan du udvikle dig, men du kan ikke tvinge det frem. Det kan være rart både at have drengevenner og pigevenner.
Jeg synes det er meget vigtigt at du siger fra overfor din venner, når du synes de bliver for nysgerrige. De skal ikke gå og gramse på dig eller se om de lige kan mærke dig, når de går forbi. Det er slet ikke iorden. Der bliver du nødt til at være ærlig og sige til dem at de ikke skal røre ved dig. Det er dine venner og de skal ikke gramse på dig, selom du måske er vild med en af dem. Hvis de bliver ved at gøre det - selvom det kan virke som om det er for sjov - så respekterer de dig ikke. Drenge kan være lidt umodne i forhold til piger, så det kan være de tænker det er sjovt eller iorden, fordi i tit fjoller rundt. Men det er ikke okay. Din krop er privat og du skal selv bestemme hvem der skal have lov at røre den, når du har lyst til det.
Jeg håber du kan bruge mit svar og held og lykke med det hele.
Mange hilsner fra Bibi