Crush på bedste ven
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Jeg er homo, og har et crush på min straight best friend.
Det lyder som en porno film, men det er det ikke.
Jeg er meget forvirret.
På den ene side er tanken om sex/onani/andet med ham vild fræk.
Men han vil helt sikkert ikke, og jeg er også jomfru, så de negative sider tæller mest.
Men hvordan dealer jeg med det indeni mit hoved? Skal/skal ikke
Jeg kommer ikke til at date ham, men er det ok at spørge om fælles onani?
Måske vil han mere...NEJ, det vil han kun i min fsntasi *_*

Svar:
Kære du
Jeg kan godt forstå du er frustreret. Det er vildt svært at opdage at man har følelser for sin bedste ven lige meget om man er hetro eller homo. Men det gør selvfølgelig det hele værre at han er hetro da det ligesom sætter nogle helt naturlige grænser hvad der vil kunne komme ud af et eventuelt forhold mellem jer.
Jeg tænker at det er vigtigt at du prøver at se på jeres forhold sådan lidt "udefra". Hvis han slet ikke er i tvivl om at han er hetro har du nok ret i at den der fantasi om at der kunne blive noget mellem jer nok mest er en fantasi og et håb indeni i dig. Hvis det er sådan det er giver det måske ikke så meget mening at spørge ham om han har lyst til at onanere sammen.
for at sådan noget skal fungere ordentlig er tror jeg det er vigtigt at man har nogle lunde samme forventninger til hvad man skal have ud af det. Og det vil I ike have hvis han bare tænker det som "hygge-onani" og du tænker det som den bedste chance for at være "sammen" med en du er forelsket i. Måske vil det være rart ar gøre det, men jeg tror savnet og smerten ved at det ikke kan blive til mere end det vil være endnu større bagefter.
Så spørgsmålet er om du skal tage chancen og melde klart ud om hvordan du har det i håb om at han faktisk kunne være bi, og også have følelser for dig på den måde. Alternativt tænker jeg faktisk at du vil komme lettere igennem det hele ved helt at lægge tanken på hylden og prøve at fokusere andre steder.
Der er ikke noget unaturligt at man bliver fascineret og forelsket i de mennesker man har omkring sig. Det sker også mellem venner som begge er hetro, men det behover ikke nødvendigvis at man skal reagere på det hvis det betyder at ens forhold bliver for rodet eller måske endda kan lide skade.
Måske har du et kæmpe crush på din ven lige nu...men det kan være helt anderledes om nogle måneder eller år.
Hvad end du vælger, tænker jeg at den bedste løsning er at gå all-in eller all-out.
Jeg håber det bedste for dig.
Niels-Christian