Bøsse?
brevkassespørgsmål af
A
15 år
Hej. Forleden havde jeg en trekant med min gode ven og en pige vi havde mødt. På et tidspunkt mens vi havde sex med hende besluttede vi os for at bolle hende i numsen og i fissen på en gang. Det var ret fedt men problemet var at vi kunne mærke hinandens tissemænd da vi var inde i hende..
Mit spørgsmål er om det gør mig til bøsse?
Hilsen A

Svar:
Hej A
Jeg tænker det der afgør om man er bøsse, er hvad man føler og ikke så meget hvad man gør.
Hvis du føler dig tiltrukket af mænd, og føler at sex med mænd, og kun mænd...så kunne det godt lyde som om du er bøsse?
Som du beskriver det lyder det som om, det at I kunne mærke hinandens tissemænd var mere et "uheld" end noget der var planlagt. Du fortæller heller ikke noget om at du blev særligt opstemt da du mærkede din vens tissemand, og derfor tænker jeg ikke det har noget særlig betydning. Hvis man er sammen med mere end én af gangen er det svært at undgå at røre ved hinanden, men jeg tænker ikke nødvendigvis det behøver at betyde at du så tænder på drenge.
Særligt i teenageårene er det helt naturligt at eksperimentere med sin seksualitet, og mange prøver også fantasier af omkring sex med én af deres eget køn. For nogle er det bare en fase de gennemgår, og for andre kan det være en vej til at opdage en ny side af sig selv.
Nogle tænker ikke særligt meget over deres seksualitet. De ved ligesom bare hvad de er til. Andre finder lige så stille ud af det. For nogle er det vigtigt at vide præcis hvad de er, og for andre er det ikke så vigtigt.
Jeg tænker det giver mest mening, "bare" at mærke efter hvad der føles rigtigt og så følge den fornemmelse. Det er den følelser der i sidste ende kan fortælle dig hvad din seksualitet er.
At du har rørt ved eller mærket en tissemand, gør ingen forskel i sig selv.
Gode hilsner
Niels-Christian