Busted
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus....
Jeg har nu haft en kæreste i 2 år og vi har snakket lidt om det med sex og for et par dage siden lå vi i min kærestes seng og pillede ved hinanden, vi kunne godt lide det begge to, og da hun gik igang med at give mig blowjob. Men lige pludselig gik hendes dør op og hendes far og storebror, stod der og kiggede de blev bare stående og sagde ikke et ord, de gik efter 1 min igen og mig og min kæreste var rigtig skræmte og pinlige berørte.
Jeg blev rigtig bange fordi jeg ikke ville have mine forældre skulle vide noget, og jeg ved ikke om min kærestes far har skrevet til hende
Hvad skal jeg gøre
Hilsen Mig Den Bekymrede

Svar:
Hej med dig
Jeg forstår godt at både dig og din kæreste blev skræmte og pinlige over at blive opdaget af hendes far og storebror. Og når man har sådanne følelser, er det vigtigt at snakke om det og få lidt hjælp til hvad man skal gøre. Det vil jeg forsøge at give dig.
Du skriver ikke hvor gammel din kæreste er, men jeg tænker at hvis hun er 15 år eller ældre, så er der jo faktisk ikke noget forkert i det I har gjort. Det er derimod meget almindeligt at man i jeres alder begynder at interessere sig for det andet køn, især når man har en kæreste.
Jeg tænker at de fleste på et eller andet tidspunkt har prøvet at blive opdaget eller hørt når de har haft sex. Det er altid ubehageligt og pinligt når det sker, fordi det er noget meget privat mellem jer. Derfor tænker jeg at du måske kan tænke over at hendes familie selv har prøvet noget lignende og derfor godt kan sætte sig ind i det. Det der undrer mig lidt er at du skriver at de blev stående og kiggede på jer. Er det en fornemmelse du har eller var det sådan det skete? Hvis de stod og kiggede på jer kan jeg nemlig godt forstå at du synes at det er ubehageligt, for så bryder de på en måde ind i jeres privatsfære, altså private rum og det må de faktisk ikke.
Jeg ved ikke om du allerede har snakket med din kæreste om det, men hvis ikke så synes jeg at det er en rigtig god ide at gøre. Nogle gange kan det føles så pinligt at man slet ikke har lyst til at snakke om det igen, men jeg tror det ville være godt for jer. Du kan evt. spørge hende hvordan hun har det med at I blev opdaget og om hendes familie har snakket med hende om det.
Du skriver at du er bange for at dine forældre får at vide hvad der er sket, fordi du ikke vil have at de skal vide noget. Hvordan kan det være at du har det sådan? De fleste forældre ved godt at deres unge teenagebørn på 16 år begynder at vise interesse for og eksperimentere med sex. Som teenager kan man godt tænke at ens forældre vil blive skuffede eller synes at det er for tidligt at man begynder at interessere sig for sex, men du skal vide at det ofte er noget der er mere inde i ens eget hovede end sådan det er.
Jeg har stillet dig en masse spørgsmål, som du måske kan tænke lidt over, men det lyder også til at det er lidt svært for dig at gå rundt med de her tanker selv. Jeg synes derfor at du skal finde en tryg voksen eller en ven, som du kan snakke med. Hvis det er lidt svært til en start er du velkommen i vores chatrådgivning, hvor du kan snakke med voksne anonyme rådgivere. Du kan finde chatten HER.
Jeg håber du snart får sluppet denne her oplevelse fra dig igen, så du kan nyde din kæreste uden bekymringer.
Venlig hilsen Marianne