Brunlig menstruation
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg fik min første menstruation da jeg var 13, og den har altid været 2-3 dage forsinket, trods at jeg er på p-piller. Hvilket den også har været den her gang, men istedet for blod, er det meget brunligt i det den her gang, hvilket har undret mig. Hvad kan det skyldes?

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå du undrer dig, men jeg kan fortælle dig at der ikke behøver at være noget galt.
Nu skriver du ikke noget om hvor meget du plejer at bløde og hvor meget der er kommet denne gang. Jo mere man bløder under menstruationen, jo rødede vil blodet også naturligt være. Hvis man ikke bløder så meget kan blodet let være brunligt fordi menstruationsblodet helt naturligt bliver blandet med slim fra livmoderen på vejen ud af skeden. Så det behøver altså ikke være noget unormalt.
Men da det er meget svært at sige noget præcist om på distancen, vil jeg anbefale dig at ringe til din læge og lige spørge ind til det. På den måde kan du blive helt sikker på at alt er som det skal være.
Bedste hilsner
Niels-Christian